رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: نظارت عالی بر فعالیت فروشگاههای سموم کشاورزی برعهده سازمان حفظ نباتات است و بنا داریم فروشگاههای غیرمجاز سم در کشور را با همکاری نظام مهندسی در استانها ساماندهی و استانداردسازی نماییم.
کد خبر: ۷۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر محمدعلی باغستانی در جلسه ای با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: امسال علیرغم شرایط اقلیمی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم بصورت اپیدمی نسبت به سال گذشته، به جهت حضور کارشناسان در صحنه و پیش آگاهی به موقع، بیماری کنترل و مشکلی برای کشاورزان پیش نیامد.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت و پیش آگاهی غلات همه پیش بینی ها بر این بود که زنگ زرد به صورت اپیدمی و درسطح 800 الی700 هزار هکتار در سراسر کشور شیوع خواهد داشت افزود: خوشبختانه به جهت حضور فعال کارشناسان در صحنه و قسمت پیش آگاهی بیماری به سطح 40 هزار هکتار کاهش و از سموم کشاورزی که بحث ورود آنها به محیط زیست حائز اهمیت است کمتر استفاده شد .

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: ثبت رکورد 0.6 درصد آلودگی در بحث کنترل و مبارزه با سن گندم برای سازمان حفظ نباتات کشور نسبت به سنوات گذشته آمار خوبی است.

وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته به دلیل حضور کارشناسان حفظ نباتات با وجود شرایط سخت اقلیمی هیچ مشکلی در کنترل و مبارزه با این آفت بوجود نیامد .

دکتر باغستانی با اشاره به اینکه ما با 16 میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، 25-20 هزار تن مصرف سم با 700-500گرم ماده موثر در مقایسه با میانگین مصرف جهانی جزو مصرف کنندگان متعادل سم هستیم ادامه داد: نظارت عالی بر فعالیت فروشگاههای سموم کشاورزی برعهده سازمان حفظ نباتات می باشد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشوردر خا تمه با بیان اینکه بنا داریم کمپانی هایی که بحث کیفیت تولید سموم کشاورزی را بالا ببرند آنها را تشویق کنیم افزود: در حال حاضر20 قلم سم، 80 درصد سموم مصرفی کشور را تشکیل می دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :