مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه وقوع زلزله قابل پیش‌بینی نیست، گفت: مردم به پیش‌بینی زلزله در کانال‌های تلگرامی توجه نکنند.
کد خبر: ۷۰۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 13 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛فرهاد فروزی  با بیان اینکه در هیچ کجای جهان زلزله بزرگ قابل پیش‌بینی نیست، اظهار داشت: حتی در کشورهایی که فناوری پیشرفته‌تری دارند همچون ژاپن امکان پیش‌بینی زلزله وجود ندارد اما می‌توان برای زلزله آماده بود و کاری کرد که خسارتهای زلزله کاهش یابد.

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی زلزله در کانال‌های تلگرامی کذب است، بیان کرد: هر از چند گاهی فردی در گوشه‌ای از جهان مدعی می‌شود که می‌تواند با نیروهای ویژه و خاص خود زلزله‌ها را پیش‌بینی کند ولی این ادعاها با بررسی کارشناسان باطل شده است.

فروزی افزود: راه‌اندازی کانال برای پیش‌بینی زلزله توسط افراد، حقه بازی است و کارشناسان زلزله‌شناسی چنین افرادی را شیاد و فرصت‌طلب می‌خوانند و هیچ کدام از پیش‌بینی‌های موجود در اینگونه کانال‌ها پایه و اساس علمی و دقیقی ندارد، بنابراین مردم به پیش‌بینی کانال‌های تلگرامی توجهی نکنند.

 

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود پیشرفت فناوری در دهه‌های گذشته هنوز هم هیچ نهاد علمی و تحقیقاتی در جهان نتوانسته وقوع زلزله را پیش‌بینی کند، عنوان کرد: زلزله از جمله حوادث غیرقابل پیش‌بینی است که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و با توجه به ماهیتی که دارد سبب خسارت‌های مالی و تلفات انسانی می‌شود.

فروزی با اشاره به اینه بعد از زلزله 5/9ریشتری در دی‌ماه امسال پس لرزه‌هایی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اتفاق افتاد، بیان کرد: چهار مورد پس لرزه بالای چهار ریشتر و 13 مورد پس‌لرزه بین 3 تا 4 ریشتر در غرب استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه وقوع 6000 زلزله در یکسال گذشته نشانه زلزله‌خیز بودن استان کرمانشاه نیست، بیان کرد: زمین‌لرزه آبان ماه سال گذشته تغییرات شگرفی در لایه‌های زیرین منطقه غرب استان کرمانشاه ایجاد کرده است و تا زمانی که این تغییرات به حالت پایدار و ثابت نرسد رخداد پس‌لرزه‌ها ادامه دارد، اما این نشان دهنده زلزله خیز بودن استان کرمانشاه نیست.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار