معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آنچه ما برای داشتن یک زندگی سالم نیاز داریم در تعالیم دینی وجود داشته و نیاز است سبک زندگی مردم به‌سوی تعالیم دینی هدایت شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 03 January 2019

محمدرضا وفایی نسب درمجموع سلامت شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: در حوزه تأمین نیازهای بهداشت و درمان شهرستان، دانشگاه اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد دارد؛ در حوزه اجتماعی شدن سلامت باید دیدگاه مردم نسبت به مقوله سلامت تغییر کند.

وفایی نسب اذعان کرد: امروزه برای بیماری‌های واگیردار و عفونی و ... دارو و واکسن‌های متعدد وجود دارد؛ اما امروزه اکثر مرگ‌ها به علت بیماری‌های غیر واگیر است که ریشه در مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر اینکه مرگ زودرس ارتباط مستقیم با امکانات و تجهیزات جامعه و برخوردار بودن یا نبودن آن ندارد، گفت: امسال وضعیت اقتصادی کشور به ویژه در بخش بهداشت و درمان کاملاً ویژه بود تا جایی که شاهد بودیم وزیر بهداشت به علت همین نبودن بودجه استعفا داد؛ اما رفع مشکلات فعلی سلامت در گرو تغییر سبک زندگی و رفتار مردم است.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد، افزود: همه دستگاه‌های دولتی باید دست‌به‌دست هم نهاده و تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی را در جامعه غالب کنیم؛ چراکه آنچه ما برای داشتن یک زندگی سالم نیاز داریم در تعالیم دینی وجود دارد.

وفایی نسب عنوان کرد: در بخش نیازهای بهداشت و درمان شهرستان هر چند مشکلات مالی بسیار است؛ اما پروژه درمانگاه مهردشت و ساختمان شبکه تعطیل نشده است. فاز دوم بیمارستان نیز بلافاصله پس از تکمیل فاز اول از اوایل سال 98 آغاز به کار خواهد کرد.

وی در رابطه با دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز گفت: خرید این دستگاه یکی از نیازها و خواسته‌های به حق مردم ابرکوه بوده است که پس از طی مرحله سخت اخذ مجوز، دستگاه خریداری، قرارداد نهایی امضا و در صورت عدم بروز مشکل این دستگاه تا دو ماه آینده در بیمارستان ابرکوه مستقر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار