رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت:نمایشگاه کاریکاتور "دونالد سلمان" با آثاری از سیدمسعود شجاعی طباطبایی از چهره‌های بین المللی هنر کاریکاتور، همزمان با ورک شاپ تخصصی "هنر جوان"، امروز ۱۳ دیماه ۹۷ در نگارستان سوره حوزه هنری کرمانشاه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 03 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری به نقل از آزادی رئیس حوزه هنری استان ، این نمایشگاه میزبان 90 اثر با موضوع استکبارستیزی است که در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم علاقمندان می باشد.

افشین آزادی افزود: کارگاه آموزشی کاریکاتور با هدف بهره‌وری، ارتقای دانش و تجربه و همچنین آماده کردن هنرمندان کاریکاتوریست غرب کشور جهت حضور در هفتمین جشنواره کاریکاتور هنر جوان برنامه ریزی شده است.

 براساس این گزارش،سیدمسعود شجاعی طباطبایی متولد ۱۳۴۲ / تهرانوی فارغ‌التحصیل مقاطع لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس گرافیک از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس است.

همچنین ،شجاعی طباطبایی طی سال‌ها فعالیت هنری و خلق آثار کاریکاتور موفق به دریافت نشان مفاخر تجسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید و با حضور در جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری ملی و بین‌المللی موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی شده است؛ از جمله جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه(۱۹۹۷) و جایزه سوم مسابقه بین‌المللی کارتون لیتوانی(۱۹۹۳). از دیگر فعالیت‌های سیدمسعود شجاعی در عرصه فرهنگ و هنر می‌توان به مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مدیریت خانه کاریکاتور ایران، سردبیری مجله‌های کاریکاتور و ایران کارتون، تدریس در دانشکده‌های هنر، دبیر بخش آسیایی فصلنامه کمیک جهانی پنسیلوانیا، برنامه‌ریزی جشنواره‌ها و ... اشاره کرد.

شجاعی حضوری فعال در هیئت داوران بیش از ده جشنواره‌ و رویداد ملی و بین‌المللی داشته که از آن جمله می‌توان به سی و ششمین جشنواره کارتون پیراسیکابا در برزیل(۲۰۰۹) و کارتون چاینا گوانگژی در چین(۲۰۰۷) اشاره کرد. جایزه اول مدیریت بهترین سایت کارتون و کاریکاتور دنیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ برای سایت ایران کاریکاتور به سیدمسعود شجاعی طباطبایی تعلق گرفت. وی در سال ۱۳۹۵ نیز موفق به اخذ جایزه "مرد سال هنر انقلاب" از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار