استاندار کرمانشاه گفت : وجود چهار هزار کانکس اضافه در شهر سرپل ذهاب که مالکان آن‌ها صاحبان واحد‌های تعمیری هستند که واحد آن‌ها تعمیر شده نظم این شهر را بکلی به‌هم ریخته است.
کد خبر: ۶۹۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 03 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که برگزار شد افزود: از حدود چهار هزار کانکس اضافی ۲۵۳۱ کانکس مربوط به مالکان واحد‌های تعمیری و ۱۳۸۰ کانکس نیز مربوط به مستاجرین واحد‌های تعمیری است.

وی خاطر نشان کرد: البته این شرایط دور از انتظار نیست، چرا که مستاجرین واحد‌های تعمیری قراردادشان فسخ شده و حالا صاحبخانه‌ها رقم ودیعه و کرایه را افزایش داده اند و از طرفی استفاده از برق و آب و گاز در کانکس رایگان است و بعضا خیرین کمک‌هایی هم میکنند و در این شرایط مستاجر ترجیح میدهد در کانکس بماند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مالکان واحد‌های تعمیری هم که واحدشان را تعمیر کرده اند کانکس را هم نگه داشتند که در مواقع پس لرزه‌ها از آن استفاده کنند.

بازوند یادآور شد: البته باید حق داد و این پس لرزه‌ها کار را دشوار کرده و نمیتوانیم خیلی به مردم فشار بیاوریم، ولی بلاخره باید این وضعیت جمع شود.

استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه بنیاد مسکن متولی اسکان موقت بوده است گفت: اکنون نیز بنیاد مسکن باید این وضع را سامان دهد و باید برنامه ریزی در این زمینه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این شرایط و در فصل زمستان بکارگیری قوه قهریه به صلاح نیست و بهتر است بنیاد مسکن از سیاست‌های تشویقی در این زمینه استفاده کند.

بازوند تصریح کرد: یکی از این سیاست‌ها میتواند این باشد که هرخانواری که کانکس خود را جمع کند کمک بلاعوض خود رازودتر دریافت میکند.

وی افزود: از طرفی میتوان مهلت تعیین کرد که تا پایان سال باید کانکس‌های اضافی جمع آوری شود و بعد از آن آب و برق کانکس قطع میشود.

بازوند تاکید کرد: این ظلم است که ۲۵۳۱ خانه آماده داشته باشیم و از طرفی هم ۲۵۳۱ کانکس در شهر باشد و وضعیت شهر را اینگونه به هم بریزد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: البته این شرایط دور ازذهن نبود و ازهمان اول هشدار دادم که روزی میرسد که با یک شهر پر از کانکس مواجه خواهیم شد و الان این وضعیت پیش آمده و این چهار هزارکانکس اضافی نظم شهر را به هم ریخته اند.

بازوند با تاکید بر اینکه پایان بازسازی مناطق زلزله انتهای سال آینده خواهد بود، گفت: من نگرانم این وضعیت تا آن زمان هم ادامه داشته و اصلاح نشود و بنابراین بنیاد مسکن مکلف است برنامه‌ای در این زمینه تهیه کرده و گزارش هفتگی از اقدامات خود در این زمینه ارائه کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم بسته شدن پرونده واحد‌های تعمیری و احداثی گفت: باید ارزیابی‌ها به گونه‌ای انجام شود که دیگر پرونده واحد‌های تعمیری و احداثی بسته شده و واحد جدیدی اضافه نشود.

بازوند افزود: ارزیابی‌ها باید به دقت انجام شود چرا که جاماندن یک واحد و گله و شکایت مردم و رسانه‌ها در این زمینه میتواند حلاوت کل ساخت و ساز مناطق زلزله زده را ازبین ببرد .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار