وریا رحیمی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره تحقیق، توسعه وآموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:فرآورده‌های مکمل دارای ترکیباتی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها هستند که در طبقه بندی مواد غذایی قرار می‌گیرند و افراد در استفاده از مکمل‌ها نیاز درمانی پیچیده‌ای پیدا خواهند کرد که احتمال ماندگاری عوارض این محصولات وجود دارد.
کد خبر: ۶۹۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 03 January 2019

دکتر وریا رحیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:براساس قانون تنها منبع مجاز برای عرضه مکمل‌های غذایی داروخانه‌ها و سپس فدراسیون‌های ورزشی است که می‌توانند مکمل‌های غذایی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند ولی باشگاه‌ها حقی برای ارائه مکمل‌های غذایی ندارند.

وی خاطر نشان کرد:داروخانه‌ها تنها مکان مجاز برای فروش مکمل‌های دارویی، غذایی و ورزشی هستند و هیچ مکان دیگری مجوز چنین کاری را ندارد.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت:آنچه که باید در حیطه ورزش رعایت شود، عدم استفاده از مکمل‌ها است،زیرا بدن هر فردی براساس شرایط آن فرد مانند جنس، سن، وزن و رژیم غذایی نیازمند استفاده از ویتامین‌ها است و میزان عملکرد اعضای بدن و نیاز روزانه فرد به ویتامین متغیر است.

رحیمی تصریح کرد:در بسته‌بندی دارویی کارخانه‌ها میزان مجاز مصرف هر ویتامین در یک روز مشخص شده است، و جوان‌ها به‌ویژه آن‌هایی که ورزش انجام می‌دهند باید به این نکته توجه کنند که مقدار مصرف ویتامین و مکمل‌ها از نیاز روزانه و ورزشی که در یک روز انجام می‌دهند بالاتر نباشد.

وی ابراز داشت: ورزشکاران تصور می‌کنند که مصرف مازاد ویتامین‌ها مشکلی برای بدن آن‌ها ایجاد نمی‌کند، اما واقعیت امر این است که ویتامین‌ها مواد شیمیایی هستند که وارد بدن می‌شوند و اگر مازاد بر مصرف باشند به‌طور حتم عوارض جبران ناپذیری را برای اعضای بدن ایجاد می‌کنند.

 

 رحیمی در پایان تاکید کرد:تحت هیچ شرایطی باشگاه‌های ورزشی و مغازه‌ها اجازه عرضه مکمل به ورزشکاران را ندارند، وآنچه که در باشگاه‌ها و مغازه به اسم مکمل فروخته می شود به‌طور عمده فرآورده‌های غیرمجاز است که براساس بررسی این مواد اکثر آنها فرآورده‌هایی دارای اشکال بوده‌اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار