فرماندار مهريز:
فرماندار شهرستان مهریز گفت‌: سرمایه‌گذاران برای نگهداری و پرورش حیات وحش باید با مجوز رسمی ادارات ذیربط اقدام کنند .
کد خبر: ۶۹۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 01 January 2019

«سيد محمد رستگاري» در نشست هم‌اندیشی جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی روستاي منشاد مهريز بيان كرد: سرمایه‌گذاری در امور حیات وحش بايد با مجوز قانونی باشد و چنانچه سرمایه‌گذاری بخواهد بدون هماهنگی با اهالی محلي و شورای اسلامی و همچنین بدون مجوز به منابع طبیعی تعرض کند باید پیگرد قانونی شود و ادارات مربوطه نيز باید در این زمینه ورود پیدا کنند .

وي گفت: اگر قرار باشد زمینی در مناطق روستایی برای اشتغالزایی در حوزه حیات وحش واگذار شود، اولويت با اهالی منطقه است و ادارات مربوطه بايد در اين رابطه همه جوانب را در نظر بگیرند تا آسیبی به منطقه وارد نشود.

فرماندار افزود: منشاد یکی از روستاهای منحصر به فرد شهرستان مهریز و یزد است و از استعدادهاي خداداي خوبي برای پرورش قوچ و دیگر حیوانات در کوهپایه‌های خود بهره‌مند است لذا آنهایی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند حتما باید درخواست خود را به شورای اسلامی و دهیاری منشاد ارائه دهند و سلسله مراتب قانونی را سپري كنند.

وي حفظ شرح وظایف را اولویت سرمایه‌گزاران و مراکزی که در این خصوص دخیل هستند، دانست و گفت: برخي سرمايه‌گذاران بدون هماهنگی با شوراي اسلامی و دهیاری منشاد به کوهپایه‌های منشاد تعرض كرده و نگرانی اهالي را سبب شده‌اند كه در اين باره انتظار داریم سرمايه‌گذاران اين بخش حتما از مردم منطقه دلجویی کنند و آنها در جريان فعاليت‌هاي كلي خود بگذراند.

رستگاری با بیان این که اهالي روستا نيز با توجه به نقش سرمایه‌گذاران در رونق اقتصادی منطقه، بايد استقبال و همكاري لازم را داشته باشند، گفت: سرمایه گذاری و اشتغالزایی در روستا‌ها یکی از اهداف دولت است و مردم نيز بايد در این زمینه همکاری کنند تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی را شاهد باشيم.

«مهدی دهقان‌زاده» بخشدار مهریز هم در این نشست از سرمایه‌گزاران که متقاضي فعاليت در مناطق روستایی هستند خواست تا قبل از هر اقدامي، مراتب را به بخشداری و شورای اسلامی گزارش كنند تا منجر به مشكلات احتمالي بعدي نشود.

در این نشست اعضای شورای اسلامی منشاد و دهیاری خواستار برخورد قاطع با افراد سودجو و متعرض به منابع طبیعی منشاد و جلوگيري از فعاليت بدون هماهنگی و مجوز سرمايه‌گذاران با شورای اسلامی و دهیاری شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار