معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه ملی آموزش صنایع دستی در کرمانشاه از 18 تا 21 دی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 29 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری بابیان اینکه این کارگاه ملی با همکاری بخش خصوصی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار خواهد شد، اظهارکرد: در هر روز برگزاری این کارگاه آموزش‌هایی در خصوص نحوه کاربردی کردن و طراحی چهار محصول صنایع دستی( نمد، کار روی لباس، گلیم سوزنی و لعاب روی سفال) بصورت ورکشاپ ارائه می شود.

معاون صنایع دستی استان بااشاره به قدمت و دیرینگی رشته نمدمالی در ایران و خصوصا کرمانشاه، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از هنرمندان این رشته در استان اقدام به تولید محصول به همان شیوه سنتی می کنند که متقاضیان چندانی ندارد، لذا ضروری است براساس نیاز روز و سلیقه مخاطبان به سوی کاربردی کردن این محصول گام برداریم تا مانع فراموشی و کمرنگ شدن این رشته هم شویم.

وی اضافه کرد: رشته گلیم سوزنی هم رشته ای است که خاص منطقه ما نیست، اما باتوجه به قدمت گلیم در استان بویژه در شهرستان هرسین می توانیم با آموزش هایی به تلفیق گلیم سوزنی با گلیم کرمانشاه بپردازیم و محصولی جدید خلق کنیم.

این مسئول یادآورشد: در رشته های لعاب روی سفال و کار روی لباس هم درحال حاضر هنرمندانی دراستان مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم آموزش های این کارگاه علاوه بر کمک به بالا رفتن ارزش افزوده محصولات تولیدی آنها، به توسعه این دو رشته در استان نیز کمک کند.

حیدری در ادامه بابیان اینکه هنرمندان صنعتگری از سراسر کشور تاکنون برای حضور در این کارگاه ملی ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: برنامه های این کارگاه آموزشی طی روزهای یادشده از ساعت 8 صبح تا 15 ظهر برگزار می شود و عصرها نیز برنامه های جانبی همچون اجرای موسیقی خواهیم داشت.

به گفته این مسئول بازدید عموم مردم از این کارگاه ها آزاد و رایگان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار