یک متخصص ارتوپد با اشاره به شایع‌ترین دلایل کمر درد گفت: افرادی که دچار کمر درد می‌شوند باید بین سه الی پنج روز استرحت کنند.
کد خبر: ۶۹۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ مسعود شایسته آذر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کمر درد در اغلب موارد به دلیل قدرت کم عضلات رخ می‌دهد چرا که اگر عضلات قدرت کافی نداشته باشند فشار به کمر وارد شده و فرد دچار کمر درد می‌شود؛ اگر این رویه پیش رود و فرد فشار را از روی عضلات کم نکند منجر به جابه‌جایی و پاره شدن دیسک‌های غیر مهره‌ای می‌شود.

این متخصص ارتوپد بیان کرد: بیماران اگر در مرحله اولیه بیماری کمر درد خود را درمان نکنند و این درد چندین ماه طول بکشد به اندام‌های تحتانی فشار وارد می‌شود، در این صورت فرد دچار گزگز، بی‌حسی و خواب رفتگی در اندام تحتانی می‌شود؛ این بیماری را در مراحل اولیه با کمک دارو درمانی و تغییر روش زندگی می‌توان درمان کرد که در آخر ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

 


علت کمر درد چیست؟/برنامه بازتوانی یکی از بهترین کارها در درمان کمر درد

شایسته آذر ادامه داد: در سنین بالا اگر این بیماری به موقع درمان نشود ممکن است منجر به تنگی کانال نخایی، ایجاد ضایعه نخایی و آسیب به آرتروز شود و برحسب نوع آن درمان مناسب پیشنهاد می‌شود؛ شنا کردن، تمرینات ورزشی و نرمش موجب می‌شود که فرد در آینده دچار کمر درد نشود.

وی افزود: افرادی که دچار کمر درد می‌شوند باید بین سه الی پنج روز استرحت کنند؛ در این دوران باید برنامه بازتوانی برای تقویت عضلات ستوان مهره‌ای کمری انجام دهند و روش‌هایی که تغییرات در سبک زندگی ایجاد می‌کند را استفاده کنند؛ برای درمان باید یک بازتوانی چند ماهه انجام دهند تا فشار از روی دیسک و مهره کم شود.

این متخصص ارتوپد یادآوری کرد: بسیاری افراد در طول رانندگی و تصادفات دچار مشکلات عضلانی می‌شوند، از این رو توصیه می‌شود حتما اقدامات پیشگیرانه انجام شود، این کار نه تنها از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند بلکه فرد ممکن است دچار ضایعات غیر قابل بازگشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار