مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهار داشت: با حضور دستگاه های پیشرفته و آغاز به کار آنان در اداره کل انتقال خون استان، اهدا کنندگان به جای اهدای خون، می ‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌ نویسی سلول‌ های بنیادی خون ‌ساز نیز مشارکت کنند.
کد خبر: ۶۹۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 29 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ نقي تقوايی مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به افزایش اهدای خون توسط شهروندان یزدی در سال 97، اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تا پایان آذر ماه تعداد 40 هزار و 24 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌ اند و از این تعداد 32 هزار و 172 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خوشبختانه 6.4 درصد افزایش اهدای خون داشته‌ ايم.

وی در ادامه تصریح کرد: از بین اهدا کنندگان خون در استان 97.1 درصد مرد و 2.9 درصد زن بوده ‌اند. از این تعداد اهداکننده، 66.1 درصد اهداكننده‌ مستمر(دو بار در سال) و ما بقی از اهدا کنندگان با سابقه یا برای بار اول خون اهدا کردند  که این مهم نیز خود شایسته تقدیر از شهروندان یزدی است.

مدیر کل انتقال خون استان یزد در بخش دیگری از سخنان با اعلام این خبر که شهروندان می توانند در پذیره ‌نویسی سلول ‌های بنیادی خون ‌ساز مشارکت كنند و با اشاره به راه اندازی دستگاه‌ های جدید در این اداره کل، عنوان کرد: با حضور دستگاه های پیشرفته و آغاز به کار آنان در اداره کل انتقال خون استان، اهدا کنندگان به جای اهدای خون، می ‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌ نویسی سلول‌ های بنیادی خون ‌ساز نیز مشارکت کرده و جان بیماران را از مرگ حتمی نجات دهند .

وی با بیان اینکه 51 هزار و 357 واحد خون و فرآورده‌ های آن به مراکز درمانی ارسال شده است؛ اضافه کرد: در 9 ماه سال جاری 498 واحد پلاکت آفرزیس و يك هزار و 629 واحد پلاسما آفرزیس توسط اهدا کنندگان خون اهدا شده است و در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده‌های آن در استان وضعیت مناسبی دارد.

تقوايي در آخر خاطرنشان کرد: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می ‌یابد که از اهدا کنندگان تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک كنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار