مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در حال حاضر ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فارس نصب است و تا سه ماهه نخست سال آینده ۴۵ دوربین ثبت تخلف دیگر در جاده‌های این استان نصب می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 20 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا سیاهپور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه در حال حاضر 136 سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فارس نصب است، اظهار داشت: نصب 45 دوربین ثبت تخلف جدید نیز در دستور کار است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم در 3 ماهه نخست سال 98 به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد: استان فارس در 7 ماه گذشته در حمل و نقل عمومی 53 درصد کاهش تصادفات داشته و با تلاش راهداران برای ایمن سازی جاده‌ها در 9 ماه گذشته شدت تصادفات در فارس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل زیربنای توسعه جامعه است و حدود 10 درصد ارزش درآمد ناخالص ملی مربوط به حمل و نقل است، افزود: امسال سال متفاوتی با سال‌های گذشته بود زیرا تلاطم‌های ارزی که در خردادماه پیش آمد منجر به اعتراضاتی در حوزه حمل و نقل شد.

 

سیاهپور خاطرنشان کرد: مطالبات رانندگان در بحث بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان، قانوت بازنشستگی پیش از موعد، قانون مشاغل سخت و زیان آور، عدم تامین هزینه‌های حمل، عدم تامین لاستیک و قطعات یدکی بود که برخی موارد رفع شده و برخی هنوز رفع نشده است.

وی با بیان اینکه استان فارس جز معدود استانهایی بود که بیشترین پیشنهادات را برای رفع مشکل رانندگان داشت، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که چند روز پیش در تهران برگزار شد لرئیس مجلس عنوان کرد که برای بازنشستگی پیش از موعد و قانون مشاغل سخت و زیان آور در قانون بودجه 98 بودجه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: افزایش قیمت حمل و نقل بر شاخص تن و کیلومتر مطالبه کامیون‌داران است که تا سه شنبه هفته آینده اولین بارنامه براساس شاخص تن بر کیلومتر بارگذاری خواهد شد تا از این طریق نگرانی رانندگان در زمینه هزینه حمل و کوتاه کردن دست دلالان رفع شود.

 

برچسب ها: دوربین ، ثبت تخلف ، جاده ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار