تشکیل ستاد بحران در گرمی
بارش سنگین برف باعث ایجاد اختلالات در زندگی روزمره اهالی مغان علی الخصوص روستا نشینان شده است. قطع و وصل مکرر برق شهرهای گرمی ، انگوت و روستاهای اطراف، بسته بودن راه های ارتباطی و اختلال در رفت و آمد گوشه ای از این مشکلات است.
کد خبر: ۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 22 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، با ورود سامانه بارشی و سرد به کشور، بارش برف توام با بوران و کولاک استان اردبیل و دشت مغان را فرا گرفت.

بارش سنگین برف باعث ایجاد اختلالات در زندگی روزمره اهالی مغان علی الخصوص روستا نشینان شده است. قطع و وصل مکرر برق شهر گرمی، قطع متوالی یک روزه برق انگوت و روستاهای اطراف، بسته بودن راه های ارتباطی بخش با مرکز شهرستان و اختلال در رفت و آمد گوشه ای از این مشکلات است.

بارش برف به هشتاد سانتی متر رسید

به دنبال این بارش مدیریت اضطراری بحران در گرمی مغان تشکیل و راهکارهایی برای رهایی از این وضعیت عملیاتی شد. علائی فرماندار مغان در جلسه مدیریت بحران از بگارگیری ۲۰دستگاه ماشین آلات سنگین دولتی و بخش خصوصی جهت بازگشائی و برفروبی مسیرهای مسدود شده خبر داد.

فرمان رئیس اداره راه و شهرسازی مغان نیز در این جلسه گفت: راه ارتباطی انگوت تا مرکز شهر گرمی از صبح امروز در حال بازگشائی است و انگوت تا روستای قباله بازگشائی شده است. در این جلسه میزان بارش برف در شهرستان مغان را به طور میانگین هفتاد سانتی متر اعلام کردند.

عضو شورای شهر انگوت از قطع برق مرکز بخش انگوت و بسته بودن راه های ارتباطی انگوت خبر داد. «سیاوش کوهی» در گفتگو با همشهری گفت: تنها یک نانوایی سنتی در شهر انگوت فعال است و زندگی روزمره مخصوصا در روستاهای این بخش با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به وضعیت اضطراری بخش انگوت، خواستار تلاش راهداران برای بازگشایی راه های ارتباطی شد و افزود: از دیشب برق شهر انگوت و تعداد زیادی از روستاهای اطراف قطع شده است.

همچنین بخشدار موران از مسدود بودن راه های روستایی این بخش خبر داد. «عبداله اصلان زاده» در گفتگو تلفنی با خبرنگار تابناک گفت: ارتفاع برف در این بخش بیش از ۸۰ سانتی متر است و راه ۱۵ روستای موران که دیروز برف روبی شده بود بار دیگر مسدود شده است. وی از قطع برق در برخی روستاهای موران و بروز مشکل در زندگی روستائیان خبر داد.

خوشحالی کشاورزان و دانش آموزان

این برف سنگین پس از یک زمستان نسبتا گرم و خشک، دشت مغان را سفیدپوش کرد تا شادی را به مردم کشاورز این شهرستان بازگرداند. به گفته کارشناسان امور اب این بارش سفره های زیر زمینی را نیز تغذیه وباعث تامین آب چاههای تامین آب آشامیدنی روستائی می شود.

بارش برف سنگین که از دو روز پیش آغاز شده علاوه بر خوشحالی کشاورزان سال زراعی پر محصول را نوید می دهد.بارش برف و برودت هوا پس از افزایش نسبی دما که نگرانی باغداران را سبب شده بود باعث خوشحالی و امیدواری دوباره باغداران گرمی شده است.

همچنین شدت این بارندگی ها چنان بالاست که روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان به طور مکرر از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی شهرستان مغان در روز شنبه و یکشنبه خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار