در همایش راهبردی نخبگان بسیجی ساری مسئول کارگروه مجمع علمی بسیجیان مازندران گفت: در حال حاضر کارگروه علمی بسیجیان مازندران سه طرح تبدیل زباله خانگی به کمپوست، طرح تولید رطوبت هوا به آب‌های زراعی و طرح تعریف ان‌جی‌او در کشور را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 30 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به روایت خبرگزای فارس از شهرستان ساری، میرامید هادیانی صبح امروز در همایش راهبردی نخبگان بسیجی این شهرستان که در سالن فتح‌المبین سپاه مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه کارگروه علمی متشکل از چهار بخش است، اظهار کرد: در مجمع علمی بسیجیان ‌کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و اقتصاد تعریف شده است.
وی به اهمیت شعار رهبری در سال‌های متوالی که مبنای اقتصادی داشته اشاره کرد و افزود: اهمیت به اقتصاد از مهم‌ترین مسائل مربوط به کشور بود که رهبری مورد تاکید قرار دادند.
مسئول کارگروه مجمع علمی بسیجیان مازندران با بیان اینکه رهبری ‌در اجرای شعار اقتصادی توجه طرح‌های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار دادند، اضافه کرد: مسائل و طرح‌های دانش‌بنیان با ظرفیت مردمی پیش می‌رود و در مراحل نخست کم‌تر درگیر پیچ و خم اداری قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیجی اصالت عمل دارد و در کارهای اجرایی ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر کارگروه علمی بسیجیان مازندران سه طرح تبدیل زباله خانگی به کمپوست، طرح تولید رطوبت هوا به آب‌های زراعی و طرح تعریف ان‌جی‌او در کشور را در دستور کار قرار داده است.
هادیانی ادامه داد: در اجرای طرح تولید رطوبت هوا به آب‌های زراعی با توجه به رطوبت هوای مازندران ظرفیت تولید 800 لیتر آب در روز با دستگاه‌های مدرن، دیگر نیازی به آب‌های زیرزمینی نیست.
وی خاطرنشان کرد: تمام طرح‌های کارگروه علمی بسیج مازندران به‌صورت پایلوت برای توجیه مسئولان است.
مسئول کارگروه مجمع علمی بسیجیان مازندران با بیان اینکه برخی ان‌جی‌اوها توسط افرادی اداره می‌شوند که کارنامه خوبی به همراه ندارند، ادامه داد: از آنجا که ضروری است تا بسیج با ورود به این بخش پیش‌گام شود طرح تشکیل ان‌جی‌اوها در ساری به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

ایشان با اعلام اینکه طبق گزارش ارائه شده شهرستان آمل در استان مازندران بالاترین آمار بیماری سرطان را دارد، اظهار کرد: این بیماری به دلیل آن است که زباله‌ها به فاصله چند کیلومتری این شهرستان انتقال می‌یابد و شیرابه‌ها به رودخانه هراز نفوذ می‌کند.
هادیانی با بیان اینکه مجمع علمی بسیج استان مازندران آمادگی پذیرش و حمایت از طرح‌ها و اندیشه‌های نو بسیجیان است، گفت: بسیج برای طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال بسیجیان تلاش می‌کند.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ساری نیز با بیان اینکه دشمن متناسب با نیازهای مردم کشور برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کرده است، اظهار کرد: برای مقابله با تهاجم دشمن در ساختار بسیج برنامه‌ریزی درستی انجام گرفته است.

محمود جعفری با اشاره به اینکه بسیج دو برنامه درون و برون‌سازمانی را در ساختار سازمانی خود در دستور کار قرار داده است، افزود: جذب، آموزش افراد، امر به معروف و اصلاح الگوی زندگی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های درون و برون‌سازمانی بسیج است.
وی مهم‌ترین معروف را ارج نهادن به انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: برنامه سال‌جاری سپاه ناحیه ساری بررسی نقاط قوت و ضعف با برگزاری جلسات هم‌اندیشی است.
رئیس مجمع بسیج شهرستان ساری نیز با بیان اینکه سال گذشته تلاش بر اجرای برنامه‌های مهم و کاربردی بود، اظهار کرد: مجمع بسیج شهرستان ساری با شناسایی اراضی غیرقابل کشت شهرستان در منطقه دودانگه و چهاردانگه برنامه‌ریزی برای بهره‌وری از این ظرفیت‌ها را با تاسیس شرکت به‌منظور کمک و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه را در اولویت کاری خود قرار داد.
اسحاق مستشرق با اشاره به اینکه در منطقه دودانگه ساری 700 هکتار زمین غیرقابل کشت شناسایی شد، افزود: رهبری تاکید کردند بسیج در هر کاری که بر زمین مانده است، وارد شود.
وی بیان کرد: اشتغال‌زایی بسیجیان و آحاد مردم نیاز جامعه است که برای تحقق این مهم بسیج مهندسان ساری با نزدیک به 500 عضو پا به عرصه همیاری و همکاری نهاده است.
او گفت: طبق شعار سال اقتصاد مقاومتی در کشور باید اجرا شود، گفت: بسیج از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق شعار رهبری در مرکز مازندران استفاده می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه با کمک بخشداری و دهیاری‌های مناطق روستایی شهرستان ساری ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و بهره‌وری اقتصادی شناسایی شد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی توجه به خودباوری و توانایی‌ها است.
مستشرق یادآور شد: در اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانمندی‌های مناطق بالادست شهرستان ساری کشت گل‌محمدی و زعفران را در منطقه دودانگه و پشت‌کوه داشتیم که از نظر کیفی با قمصر کاشان و قائنات کاشمر رقابت می‌کند.
وی با بیان اینکه در راستای کسب مهارت کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای توافق‌نامه‌ای میان سپاه و شرکت فرهیختگان ساری منعقد شد، گفت: مجمع بسیجیان شهرستان ساری به مسائل مربوط به کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و سپس دیگر کارگروه‌ها توجه دارد.
رئیس مجمع بسیجیان شهرستان ساری با بیان اینکه در کارگروه خواهران مسائل جامع و کاربردی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مسائل فرهنگی هم در کارگروه بانوان بسیجی و خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار