رییس خانه مطبوعات ایلام از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه برگزاری جشنواره روز خبرنگار در این استان تا 10مرداد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 30 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالحمید کرمی گفت: در پی استقبال خبرنگاران رسانه ها برای شرکت در این جشنواره مهلت ارسال آثار از هفتم به 10 مرداد به مدت سه روز تمدید شد.

وی افزود: خبرنگاران شاغل در مطبوعات محلی، سراسری، سایت های خبری و تحلیلی و خبرگزاری ها فقط در یک رشته جشنواره روز خبرنگار می توانند، شرکت کنند.

کرمی تاکید کرد: جشنواره امسال روز خبرنگار با هدف بررسی آثار یک ساله فعالان این عرصه و معرفی آثار برتر در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می شود.

وی یادآور شد: به منظور فراهم شدن شرایط برای حضور همه خبرنگاران و از طرفی محدود بودن زمان و سهولت در داوری آثار، هر خبرنگار فقط امکان ارسال اثر در یک بخش جشنواره دارد.

به گفته کرمی، این جشنواره با هدف تولید آثار فاخر مطبوعاتی، هم افزایی تجارب و ابتکارات نشریات محلی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین خبرنگاران و نشریات محلی استان ایلام و تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر در روز 17 مرداد برگزار می شود.

وی یادآور شد: بخش نخست جشنواره در 2 سرفصل مطبوعات محلی، پایگاه های خبری تحلیلی و سرپرستی روزنامه های سراسری شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر، خبر، عکس، طراحی و صفحه آرایی و طنز و کاریکاتور است.

به گفته وی، در بخش خبرگزاری ها نیز خبرنگاران می توانند آثار خود را در بخش خبر، مصاحبه و گزارش ارایه کنند ضمن اینکه در بخش آزاد نیز از خبرنگاران برتر استان بر اساس اعلام داوران تجلیل بعمل می آید.

کرمی گفت: بخش های ویژه این جشنواره که شرکت در آن برای عموم آزاد است شامل هفت بخش بحران آب، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، فرهنگ بومی و محلی، مذاکرات هسته ای، آسیب های اجتماعی در استان ایلام، سبک زندگی ایرانی - اسلامی و طرح ظرفیت های مرزی و توسعه استان ایلام است.

وی خاطر نشان کرد: مجری این طرح خانه مطبوعات استان ایلام با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، استانداری ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام است و مهلت ارسال آثار نیز تا هفتم مرداد تعیین شده است.

کرمی با بیان اینکه آثار تولیدی باید از 18 مرداد سال 93 تا یکم مرداد سال 94 در یکی از رسانه های استان به چاپ رسیده باشد، افزود: متقاضیان شرکت در جشنواره باید آثار خود را تا 10مردادماه به ایمیل رسمی خانه مطبوعات استان به نشانی khaneh.matboat.ilam@gmail.com ارسال و یا لوح فشرده آثار را به خانه مطبوعات ایلام به نشانی ایلام - خیابان پیروزی - مجتمع فرهنگی هنری ارشاد تحویل دهند.

رییس خانه مطبوعات ایلام اظهار کرد: آثار ارسالی باید در فرمت word باشد و اسکن آثار نیز به آن الحاق شود ضمن اینکه زمان و مکان برگزاری جشنواره نیز 17 و 18 مرداد در نظر گرفته شده است.

اکنون 43 نشریه محلی، نمایندگی 64 روزنامه سراسری و دفتر 11 خبرگزاری فعالیت دارند و بیش از 100 نفر نیز بعنوان خبرنگار در رسانه های استان ایلام فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار