رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی که به خاطر وصول نشدن بدهی و مطالبات خود تصاویر همسر فرد بدهکار را در شبکه های اجتماعی منتشر و اقدام به هتک‌ حیثیت وی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۸۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 16 November 2018
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : اخیرا خانمی با در دست داشتن حکم قضائى به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرد که شخص ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه‌ای به نام وی کرده است.

وی ادامه داد: این خانم در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که فرد مذکور با قرار دادن تصاویر شخصیش در صفحه ایجاد شده و لقب دادن عناوین زشت موجب سلب آسایش وی شده‌ است.

کریمی خاطرنشان کرد: به گفته این خانم افراد زیادی برای وی پیام ارسال و ایجاد مزاحمت می کردند که با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی فوری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و کارشناسی شده، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تكمیلی به این پلیس فرا خوانده شد.

وی ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجه شدن با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و هدف از کارش را وصول نشدن مطالباتش از همسر این خانم عنوان کرد.

کریمی یادآور شد: متهم در اظهاراتش عنوان کرد که مبلغی پول از همسر این خانم طلب دارد اما در پیگیری‌های متعدد موفق به دریافت مطالبات خود نشده است از این رو برای انتقام‌گیری و تحت فشار قرار دادن فرد بدهکار دست به چنین کاری زده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: طبق اظهارات متهم، تصاویر خانم شاکی از طریق پروفایل تلگرام و اکانت اینستاگرام وی بدست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید دقت بیشتری در انتخاب تصاویر پروفایل خود داشته باشند و از انتشار تصاویر بدون حجاب خودداری کنند چراکه اینگونه تصاویر توسط مجرمین ذخیره و به عناوین مختلف در فضای مجازی منتشر می شود.

کریمی گفت: افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند باید منتظر حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی به مبلغ 5 تا 40 میلیون ریال و یا هردو مجازات باشند.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار