تابناک: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خبر از کاهش 45 درصدی سرقت‌های خشن و افزایش پنج درصدی کشف مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 28 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ خسرو احمدی صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، درباره وضعیت امنیتی این شهرستان، اظهار کرد: میزان وقوع جرایم به خصوص سرقت‌ها در چهار ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته داست.

وی با اشاره به احساس نا امنی ناشی از سرقت‌های خشن در جامعه، تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت در این زمنیه در چهار ماه نخست امسال خوب بوده است، چرا که با کاهش 45 درصدی این گونه جرایم به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر درباره کشفیات انجام شده توسط پلیس در چهار ماهه اول سال جاری، ادامه داد: حدود 80 دستگاه خودرو و 140 دستگاه موتورسیکلت کشف و به مالباختگان تحویل داده شده است.

سرهنگ احمدی با اشاره به استفاده مردم از موتورسیکلت در فصل‌های گرم سال،خاطر نشان کرد: در چهار ماهه اول امسال شاهد افزایش چهار تا پنج درصدی سرقت این وسیله نقیله بودیم که دلیل این امر را ناشی از سهل انگاری افراد در قفل نکردن و رها کردن موتور در هر نقطه از سطح شهر می‌دانیم و توصیه می‌کنیم مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

وی از کاهش 16 درصدی تصادفات رانندگی درون شهری در چهار ماه نخست امسال به نسبت سال گذشته خبرداد و گفت: متاسفانه راکبان موتورسیکلت بیشتر قربانیان تصادفات منجر به فوت هستند و توصیه اکید داریم که موتورسواران حتما از کلاه ایمنی که حافظ جان آنها است استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از اجرای عملیات‌های پلیسی در راستای مبارزه با فروشندگان مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال به نسبت سال گذشته حدود پنج درصد کشفیات این مواد در این شهرستان افزایش داشته است و اخیرا باند دو نفره سارقان سیم‌های برق نیز دستگیر شده‌اند.

احمدی خاطر نشان کرد: این پرونده شامل 36 فقره سرقت سیم برق بود و به دنبال آن صاحب چند کارگاه که سیم‌های مسروقه ر ا برای ذوب می‌خریدند نیز طبق قانون رفتار شده است.

وی درباره پرونده یک سارق قاتل، یادآور شد: حدود هفت سال قبل یکی از اهالی این شهر مردی را به قتل رسانده و گریخته بود، اما در نهایت با تلاش پلیس وی در تهران دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به تلاش برای افزایش تعداد کلانتری‌ها گفت: خمینی شهر دچار مشکل کمبود زمین است، اما با این حال استقرار کلانتری در محله جوی آباد در حال پیگیری است و جلساتی با فرمانداری و نماینده شهرستان در این راستا برگزار شده تا این مشکل رفع شود.

تشکیل پلیس فتا در خمینی شهر

سرهنگ احمدی از آغاز طرح پایش تصویری در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مکان‌هایی برای نصب دوربین شناسایی شده و در همین جهت فرمانداری نیز بودجه‌ای را تعیین کرده که به محض دریافت آن رقم، طرح را عملی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: پلیس فتای این شهرستان در راستای مبارزه با جرایم اینترنتی مثل حتک حرمت، سرقت آنلاین و ... در اوایل سال جاری تاسیس شد که همکاری خوبی با دادستانی دارد و حتی ماموران آن تعدادی از مجرمان این عرصه را نیز به دام انداخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان توصیه کرد: مردم در صورت مواجه با هرگونه مشکل مانند حتک حرمت، انتشار عکس و .... می‌توانند موضوع را به اطلاع پلیس فتا برسانند تا آن معضل رسیدگی شود.

احمدی خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در این شهرستان جلسات فرهنگی گوناگونی در زمینه آگاه سازی جوانان و نوجوانان درباره آثار مخرب مصرف مواد مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی باید توسط خود نهادهای مربوطه نیز انجام شود، گفت: در سال گذشته حدود 150 جلسه آموزش‌ همگانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان با اولیاء و مربیان برگزار شده است.

برخورد قانونی با توزیع کنندگان مواد آتش‌زا

احمدی در خصوص وضعیت امنیتی در چشمه لادر گفت: شهرداری تلاش زیادی برای ارتقای این مکان تفریحی انجام داده است که حتی در برگزاری مراسم‌ها، شاهد حضور 10 تا 15 هزار نفر در این منطقه هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: البته پلیس ایستگاه ثابتی در چشمه لادر ندارد، اما در روزهای تعطیل و هنگام برگزاری مراسم‌های مختلف ماموران انتظامی در آن محل حاضر هستند.

وی در پاسخ به دو سوال خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان درباره برخورد قانونی با موتورسواران و نیز توزیع کنندگان مواد محترقه، اظهار کرد: از خرداد ماه امسال در شهرستان طرح سامان‌دهی موتورسواران اجرا شد، زیرا این گروه بیشترین نقش را در تصادفات دارند و در همین زمینه آموزش‌های مربوطه به این افراد به خصوص استفاده از کلاه ایمنی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: کشفیات خوبی در بحث مواد آتش‌زا انجام داده‌ایم و با واحدهای صنفی که این مواد را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داده‌اند برخورد قانونی کرده‌ایم و از سوی دیگر افرادی که به تابلوها ترقه زده‌اند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار