مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران ؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بااشاره به موکب کتابخوانی در مرکز شهر ساری گفت؛ اندسته ازشیفتگان حسینی جامانده از مسیر نورانی نجف به کربلا ، با کتابخوانی ارادت ویژه خود را به مقام حضرت سیدالشهدا(ع) به اثبات می رسانند.
کد خبر: ۶۷۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 31 October 2018

ارزوولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار داشت؛ آنچه که کاروان مظلوم اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا به آن اهتمام داشت، تبیین قیام حسینی و ثبت اهداف آن در تاریخ بود تا با نهادینه سازی آگاهی و بصیرت، راه سعادتی را که شهادت امام حسین(ع) نشان داد، برای بشریت هموار سازند..
این استاد دانشگاه تصریح کرد؛ قیام ۲۰ میلیونی محبان اهل بیت(ع) در اربعین حسینی، در واقع ثمره حرکت بزرگ آن کاروانی است که حضرت زینب(س) در کنار امام سجاد(ع) هدایت آن را به عهده داشتند و گویا آن حرکت همچنان ادامه دارد.
عضو شورای اداری استانداری اضافه کرد؛ از این منظر زنده نگاه داشتن زیارت اربعین و ترویج معارف عاشورا در عصرکنونی ، ما را در آن کشتی نجات حفظ می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به برپایی موکب کتابخوانی در آستانه اربعین حسینی در مرکز شهر ساری و استقبال مردمی گفت: اگر از خیل جمعیت زائران اربعین جا ماندیم اما سعی کردیم پرچم عزای امام حسین و معارف عاشورا را در شهر و دیار خودمان برافراشته کنیم و محلی را برای دلدادگان سیدالشهدا(ع) فراهم آوریم تا گوشه ای از ارادت خودشان را به نمایش بگذارند و با مطالعه به بیعتی آگاهانه تر بپردازند.
این مقام مسوول افزود: به خود می بالیم که توانستیم مجموعه ای فاخر از برترین کتاب های با موضوع عاشورا را در معرض مطالعه عموم مردم قرار دهیم و استقبال مردمی نیز برای ما بسیار دلگرم کننده بود.
عضو شورای اداری استانداری همچنین بیان داشت: دلگرمی مهم ما این بود که بتوانیم برای برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین در سال های بعد، قوایی آگاه و بصیر فراهم کنیم که امیدواریم این مهم محقق شده باشد.

 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار