امام‌جمعه شیراز:دشمنان اسلام و اهل‌بیت باید بدانند که امسال 2 میلیون نفر از ایران در زیارت اربعین و کربلا معلی به نمایندگی از 80 میلیون ایرانی حضور دارند که نشان از تدبیر و سیاست رهبری معظم انقلاب است، یاد نداریم چنین حضور پرشوری از ایرانیان در اربعین بوده باشد.
کد خبر: ۶۷۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 26 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است، اظهار داشت: زیارت اربعین یک سنت حسنه است که از گذشته تاکنون برگزارشده و علما و مراجع بزرگی در آن حضور داشتند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: دشمنان اسلام و اهل‌بیت باید بدانند که امسال 2 میلیون نفر از ایران در زیارت اربعین و کربلا معلی به نمایندگی از 80 میلیون ایرانی حضور دارند که نشان از تدبیر و سیاست رهبری معظم انقلاب است، یاد نداریم چنین حضور پرشوری از ایرانیان در اربعین بوده باشد.

وی افزود: فردی که به زیارت اربعین می‌رود باید عارف به‌حق باشد، حق امام حسین (ع) بر ما شناخت ایشان به‌عنوان حجت خدا و اطاعت از امام است، امام مهدی (عج) نیز حجت خدا بر ما است که باید نسبت به ایشان نیز شناخت و فرمان‌برداری داشته باشیم.

دژکام در ادامه سخنانش به لزوم بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب برنامه‌های مختلفی ابلاغ‌شده است که احساس می‌شود اهداف برخی از آن‌ها هنوز محقق نشده است که چرایی آن به آگاه نبودن و کم‌توجهی مسؤولان و مردم برمی‌گردد.

وی ابراز داشت: رهبری از دولت، مجلس، دانشگاهیان و دیگر فرهیختگان درخواست کردند که این الگو بررسی و کم‌وزیاد همچنین در تحقق آن تلاش شود.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند در مسیر بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قدم بردارند باید ویژگی‌هایی داشته باشند که رهبری معظم به چند مورد آن در جمع بسیجیان اشاره کردند.

وی افزود: اعتقاد به وجود دشمن، داشتن اعتمادبه‌نفس، توکل بر خدا و شناخت خود و عرصه تهاجم دشمن ازجمله آن موارد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار