استاندار کرمانشاه گفت:يک سال از زلزله گذشته، هنوز وضعیت مستاجرین تعیین تکلیف نشده است و تقاضای ما از وزارت راه و شهرسازی این است که اگر نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد، شفاف اعلام کند زيرا مستاجرین مناطق زلزله زده همچنان بلاتکلیف هستند و باید هرچه سریعتر وضعیت آنها مشخص شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 25 October 2018

 

به گزارش خبرنگار تابناک؛ مهندس هوشنگ بازوند، در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: از وزارت راه و شهرسازی در این زمینه گلایه داریم زیرا با گذشت یک سال از زلزله تاکنون هیچ اقدام اساسی در این زمینه انجام نداده است.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن کار بی سابقه ای در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام داده است که در دیگر زلزله های گذشته مشاهده نشد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بنیاد مسکن در حدود هشت ماه که کار بازسازی را آغاز شده با وجود رو به رو شدن با گرانی مصالح عملکرد بسیار مطلوبی در زمینه بازسازی داشته است.

وی در رابطه با امهال تسهیلات مناطق زلزله زده گفت: تسهیلاتی که در شهرستان های دیگر پرداخت شده است اما در مناطق زلزله زده هزینه شده باشد، در صورت تایید فرماندار امهال خواهند شد.

استاندار کرمانشاه به کمبود سیمان برای بازسازی مناطق زلزله زده جوانرود اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن باید سیمان مورد نیاز این شهرستان را با استفاده از خودروهای خود به این شهرستان منتقل کند.

وی در رابطه با واحدهای دامی آسیب دیده گفت: 6 هزار و 890 واحد دامی آسیب دیده زلزله 83 میلیارد و 382 میلیون تومان تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی را دریافت کرده اند.

استاندار کرمانشاه افزود: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی این میزان تسهیلات به صد میلیارد تومان‌ خواهد رسید.

مهندس بازوند اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرده تاکنون هشت هزار و 857 واحد دامی تخریب شده ساخته شده اند که فرمانداران باید بر این موضوع نظارت داشته باشند که صحت موضوع را تایید کنند

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار