مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برداشت ۲۵۸۰ تن انار از باغات استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی سطح زیرکشت باغات انار استان را 896 هکتار اعلام و تصریح کرد: امسال بیش از 2580 تن انار از باغات استان برداشت شد که نسبت به سال گذشته با برداشت دو هزار تن، رشد داشته است.

زارعی از کشت ارقام ملس، سوری، قمی، دانه قرمز، شاروان و ساوه در استان خبر داد و افزود: بیشترین تولید محصول انار استان مربوط به شهرستان پاوه است.

این مسئول افزود: شهرستان پاوه با 645 هکتار باغ انار امسال بیش از 1175 تن تولید داشته که بیش از نیمی از انار تولیدی را تشکیل می دهد.

مدیر باغبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از پاوه به ترتیب شهرستان های گیلانغرب با 230 هکتار و جوانرود با 91 هکتار در رتبه های بعدی مراکز تولید انار استان هستند.

زارعی با بیان اینکه انار تولیدی استان به استان های دیگر هم صادر می شود، گفت: تاکنون صادرات انار به خارج از کشور نداشته ایم.

وی تنها فرآوری صورت گرفته بر روی انار استان را تهیه رب انار به شیوه سنتی دانست و افزود: انارهای ترش و ترک خورده بطور معمول در پاوه تبدیل به رب انار می شود.

زارعی انار را جزو محصولات حمایتی استان دانست و افزود: سالانه 200 تا 300 هکتار به سطح باغات انار استان بویژه در منطقه اورامانات افزوده می شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار