استانداركرمانشاه گفت: زلزله یک شوک سخت، نه تنها به استان کرمانشاه، بلکه به کشور بود که یک بحران ملی بود که به شکل استانی مدیریت شد و به خاطر اینکه باید پاسخگوی مقامات عالی نظام می بودیم وقت زیادی از مدیران گرفته شد.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 20 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با هیئت رییسه دانشگاه رازی افزود: حدود ۵۰۸۰ پس لرزه در استان داشتیم که تقریبا در ۱۰۰۰ مورد مردم مجبور شدند از خانه های خود بیرون بزنند.

وي اظهار داشت: 3200میلیارد تومان فرصت سازی در زلزله در بخش بهداشت و درمان داشتیم و برای نمونه یک سرمایه گذار پرنفوذ آمریکایی ایرانی الاصل ۱۶۷ میلیون یورو از طریق بانکی در بلژیک به بانک مرکزی واریز کرده که در ساخت یک بیمارستان بزرگ در منطقه سراب قنبر هزینه خواهد شد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: با مشارکت بانک ملل بیمارستان ۹۶ تختخوابی در اسلام آباد غرب با هزینه ای قریب ۷ میلیارد تومان در حال ساخت است.

مهندس بازوند تصريح كرد: 55 میلیارد تومان توسط دولت ، و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین به امور مربوط به بهداشت و درمان و سلامت اختصاص یافته است.

رئيس شوراي اداري استان تاكيد كرد: اگر دانشگاه وارد عرصه توسعه استان شود هزینه های توسعه برای استان خیلی پایین می‌شود و یکی از دلایل رکود در بخشی از صنایع استان عدم ارتباط با دانشگاهیان است لذا سرمایه گذاران نیاز به مشاورین علمی و نخبه دارند و دانشگاه معدن نخبگان است و باید این خلأ را پر کند.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: دانشگاه باید برای سوالات و مسائل مربوط به توسعه استان به‌ویژه در حوزه ضعف «فرهنگ کار و دیدگاه توسعه محور»، پاسخهای علمی و درست بیابد و ارائه کند.

مهندس بازوند افزود: مسیر توسعه بدون مشارکت دانشگاه، مسیری پرهزینه، خسته کننده و پراصطکاک است و دانشگاه همایش فرصت ها و چالش های توسعه استان را در سطح ملی و با مشارکت نخبگان علمی و پژوهشی کشور برگزار کند.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار