رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی از پیوستن این دانشگاه به جمع دانشگاه‌های نفتی ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک به نقل مهر، محسن حیاتی اظهار داشت: دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی از مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد و امسال برای اولین دوره ۴۲ دانشجوی مهندسی نفت را پذیرش کردیم.

وی با بیان اینکه به الزامات تاسیس دانشکده نفت و پتروشیمی افزود: گروه مهندسی شیمی در زمینه فرآیندها با پایین دستی حوزه نفت فعالیت داشته و از طرفی غرب کشور منطقه‌ای نفت‌خیز است و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب را داریم.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی با اشاره به دیگر دلایل ضرورت تاسیس این دانشکده بیان کرد: پرورش نیروهای متخصص در زمینه پایین دستی واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی و پرورش نیروی متخصص در زمینه بالادستی که دربرگیرنده شناسایی، حفاری، استخراج و فناوری اولیه است، وجود مشکلات فرآیندی و امکان حل آنها با شکل‌گیری دانشکده نفت در قالب ارائه مشاوره، تعریف پروژه‌های برون دانشگاهی و عدم وجود رشته نفت در غرب کشور از دیگر دلایل است.

حیاتی به تاثیرگذاری تاسیس دانشکده نفت بر صنعت نفت استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از تاثیرات آن در حوزه بالادستی می‌توان به مطالعه میادین نفت و گاز به منظور افزایش بهره‌برداری از مخازن اشاره کرد و در حوزه بالادستی، توجه به فعال بودن پتروشیمی‌های ال ای بی بیستون، اوره و آمونیاک و پتروشیمی پلیمر و همچنین وجود خطوط انتقال نفت، فرصتی برای انجام همکاری‌ها با این واحد صنعتی جهت حل مشکلات فرآیند در سنوات گذشته فراهم شده و هم اکنون نیز طرح‌هایی را داریم و تاکنون ۱۹ طرح پژوهشی داشتیم.

وی ابراز داشت: رشته مهندسی نفت در ایران در برگیرنده چهار مهارتِ اکتشاف، حفاری، بهره برداری و مهندسی مخازن است و در مقطع کارشناسی این چهار مهارت با هم ترکیب شده و در قالب رشته مهندسی نفت ارائه می‌شود و دانشجویان ما در رشته مهندسی نفت در این چهار مهارت آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی ضمن اشاره به راه‌اندازی مقطع کارشناسی مهندسی نفت در این دانشکده تصریح کرد: در آینده نیز مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را راه‌اندازی می‌کنیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار