مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:اهم اکنون ۱۰۳۰ محصول در استان کرمانشاه پروانه استاندارد دارندکه از این تعداد ۵۱۰ مورد مربوط به صنایع غذایی و مابقی مربوط به سایر صنایع شیمیایی، پتروشیمی، ساختمانی، سلولوزی، نساجی، چرم و ... است.
کد خبر: ۶۶۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 17 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، محمودرضا نیازی در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد در سالن جلسات این سازمان برگزارشد افزود: در ۶ ماهه نخست شال ۷۲۰۰ مورد بازرسی در سطح واحد‌های صنفی استان صورت گرفته که بیش از چهار هزار بازرسی از صنایع غذایی، ۷۵۰ بازرسی مربوط به صنایع الکترونیکی و خودرو و مابقی در سایر بخش‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد:۷۵۰ مورد بازرسی‌های از سطح واحد‌های تولید استان در شش ماهه امسال انجام شده که ۶۵۰ مورد نمونه‌برداری از خط تولید و انبار واحد‌های تولیدی نیز صورت گرفته است.

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت:تن‌ها استانداردمرجع رسمی تعیین عیار فلزات گرانبها است، که ۲۰۰ واحد صنفی عرضه طلا و جواهر در استان در رصد نظارت‌های استاندارد  قرار دارد.

 نیازی تصریح کرد:۱۲ کارگاه تولید مصنوعات طلا در کرمانشاه مجوز دارند، که از این کارگاه‌ها فقط چهار مورد آن فعال است و از ابتدای سال ۳۰ مورد نظارت بر فعالیت این واحد‌ها صورت گرفته است.

 به گفته این مسئول، تا کنون ۲۲۳۰ قلم کالا که مشکلاتی از قبیل: نداشتن علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد، جعل رتبه انرژی و ... داشتند جمع آوری شده است.

وی  ابراز داشت:این سازمان به صورت مستمر بر روی برخی از موارد نظارت دارد، یکی از این بخش‌ها را تاسیسات سلیندر پرکنی گار مایع است که در حال حاضر ۱۸ واحد شارژی سلیندر گاز در استان داریم که از ابتدای امسال بازرسی مستمر از آن‌ها صورت گرفته است.

نیازی اشاراه نیز به نظارت بر آسانسور‌های موجود استان نمود و افزود:طی یکسال اخیر بیش از ۱۳۷۰ موردبازرسی از آسانسور‌های استان انجام شده که از ۲۳۰ آسانسور دستگاه‌های دولتی که مورد بازرسی قرار گرفتند اکثر آن‌ها نواقص عمده داشتند و اخطار‌های لازم را دریافت کردند.

مدیر کل استاندار گفت:تعدادی از آسانسور‌های بیمارستانی استان نیز اخطار دریافت دریافت کردند و آسانسور بیمارستان‌های معتضدی، شهداری هرسین، طالقانی، حضرت معصومه (س) و هلال احمر نیز موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شدند.

وی در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر  ۱۰۴ جایگاه سوخت در استان  فعال هستند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزودند:برای تعیین مرغوبیت مصالح ساختمانی طی یازده ماهی که از زلزله آبان ماه گذشته می‌گذرد بیش از دو هزار مورد بازرسی و ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری از این مصالح صورت گرفته است.

وی تصیح کرد: در استان ۱۶ کارخانه آرد نیز تحت نظارت اداره استاندارد است که برای محصولات آن‌ها ۵۲ پروانه کاربرد علامت استاندار صادر شدهو از ابتدای امسال ۴۵ مورد بازرسی و ۸۰ مورد نمونه‌برداری از این واحد‌ها انجام دادیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد:مردم می‌توانند با اداره کل استاندارد از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و تلفن ۱۵۱۷ در ارتباط باشند و استعلام صحت استاندارد یک کالا را از طریق ارسال کد ۱۰ رقمی استاندارد کالا به سامانه پیامکی ما بررسی کنند.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار