رئيس اداره صنعت معدن و تجارت مراغه گفت : سيزدهمين نمايشگاه فرش دستباف ابريشم از 5 تا 10 مرداد ماه سال جاري در مراغه برگزار مي شود
کد خبر: ۶۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 26 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، ايوب خيرالهي با اعلام اين خبر افزود : قالی ابریشمی مراغه با چندين قرن قدمت که قدمت ، این شهر کهن و تاریخی را به یکی از 3 قطب بزرگ تولید و عرضه انواع قالی های ابریشمی تبدیل کرده است .

وي ادامه داد : با توجه به پتانسيلهاي هنري و اقتصادي فرش ابريشم و وجود استادكاران ماهر در اين زمينه ، همه ساله نمايشگاهي با هدف شناساندن جايگاه فرش ابريشم و از طرفي فروش مستقيم ، برگزار مي شود .

وي با اشاره به اينكه امسال 20 غرفه در اختيار توليدكنندگان و بازرگانان قرار گرفته اظهار داشت : 4 هزار تخته قالي ابريشم در اندازه هاي مختلف و ديگر اقلام ابريشمي نظير تابلو فرش به ميزان 12 هزار مترمربع در اين نمايشگاه در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

خيراللهي با اشاره به اشتغالزائي اين هنر صنعت در مراغه اضافه كرد : در حال حاضر بيش از 10 هزار نفر به اين حرف مشغولند كه از اين مقدار نيز 4 هزار نفر تحت خدمات بيمه اي قرار دارند .

رئيس اداره صنعت معدن و تجارت مراغه گفت :علاقه مندان مي توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب با مراجعه به سال ورزشي حجاب از آخرين دستاوردهاي هنرمندان قاليباف ديدن فرمايند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار