کد خبر: ۶۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 26 July 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از اجرای طرح امید با هدف اشتغال پایدار در این استان خبر داد.
حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: اجرای طرح‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به منظور توسعه مهارت‌ها و ارتقای آموزش‌ها و ایجاد اشتغال برای افراد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است.

وی اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما ایجاد اشتغال پایدار است لذا یکی از مهم‌ترین پایه‌های اصلی برای تحقق اهداف مورد نظر، ایجاد مهارت در جویندگان کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود به اجرای طرح امید اشاره کرد و افزود: این طرح شامل آموزش مهارت و یادگیری دانش‌بنیان است که به آموزش سهام بورس و حقوق شهروندی به کارآموزان دوره‌های فنی و حرفه‌ای، کارکنان دولت و زنان خانه‌دار می‌پردازد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح، آموزش‌های مهارتی برای روستاییان و ساکنان مناطق مرزی و محروم نیز به منظور اشتغال پایدار ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه این اداره‌کل با داشتن هشت مرکز ثابت دولتی در سطح استان آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان و افراد جویای کار ارائه می‌کند، ‌گفت: این آموزش‌ها در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات بر اساس استانداردهای بین‌المللی و مطابق با نیاز روز فن‌آوری‌های مدرن ارائه می‌شود.

عزیزی به برگزاری مسابقات ملی و جهانی مهارت اشاره کرد و افزود: این مسابقات طی سال‌های گذشته توانسته برای استان مقام‌های بسیار چشمگیری را کسب کند.

وی تأکید کرد: در این راستا یکی از اعضای تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی مهارت 2015 برزیل از استان البرز است که هم اکنون نیز در اردوی آماده‌سازی در مرکز تربیت مربی به سر می‌برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود از استقبال دانشجویان برای فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون دو مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در کرج فعال است که بسترهای کسب مهارت و فراگیری علوم دانشگاهی را برای علاقمندان فراهم کرده است.

عزیزی افزود: همچنین بیش از 800 دانشجو در دو مرکز شهید رهبری و شهید خدایی در رشته‌های جوش‌کاری، ماشین ابزار، برق، الکترونیک، تعمیر و نگهداری خودرو و نقشه‌کشی در حال تحصیل هستند.

وی در پایان به طرح توانمندسازی روستاییان اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان و نیازسنجی در این خصوص یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار