80 نفراز زندانیان جرایم غیرعمد در قالب طرح نوروزی و قبل از سال نو آزاد می شوند.براساس این طرح اصناف و بازاریان خیر نزدیک پایان سال رقمی را برای دستگیری از نیازمندان کنار می گذارند که با همکاری این ستاد جمع آوری می شود.
کد خبر: ۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴ 21 February 2015

حجت الاسلام حمزه علی محرمی مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: 80 نفراز زندانیان جرایم غیرعمد در قالب طرح نوروزی و قبل از سال نو آزاد می شوند.براساس این طرح اصناف و بازاریان خیر نزدیک پایان سال رقمی را برای دستگیری از نیازمندان کنار می گذارند که با همکاری این ستاد جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم زندانی زیر 100 میلیون ریال جرایم غیرعمد بدهکار در زندان های استان باقی نمانند، گفت: برای آزادی این تعداد از زندانیان که برنامه ریزی شده قبل از سال نو آزاد شوند، حدود شش میلیارد ریال اعتبار لازم است.

حجت الاسلام محرمی اعلام کرد: 13 زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال قبل از عید و در قالب طرح نوروزی، اسفند ماه سال گذشته از زندان های هشت گانه استان آزاد شدند.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی پیش از این اعلام کرده بود که 212 نفر به خاطر جرایم غیرعمد در زندان های استان گرفتار هستند و برای آزادی آنان حدود 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از این زندانیان به مناسبت 29 بهمن، سالگرد قیام مردم تبریز در سال 56 آزاد شدند، گفت: امسال همچنین 14 نفر زندانی جرایم غیرعمد در دهه فجر از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی افزود: این زندانیان با پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون ریال کمک از محل کمک های جشن گلریزان و مردمی اخیرا از زندان های تبریز، مراغه، اهر، میانه و مرند آزاد شده اند.

حجت الاسلام محرمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 195 نفر زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت 49 میلیارد و 288 میلیون ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی همچنین در خصوص اقدامات ستاد دیه استان برای جلب رضایت طلبکاران یا کاهش بدهی زندانیان برای فراهم شدن زمینه آزادی آنان، گفت: کمیته صلح و سازش و اخذ گذشت از شاکیان برای رسیدگی به این موضوع تشکیل و افراد متنفذ، معتمدان بازار و افراد موجه عضو این کمیته بوده و روزانه با تعدادی از شاکیان در محل ستاد دیه استان یا در منزل شاکیان نسبت به اخذ گذشت یا جلب رضایت آنان اقدام می کنند.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: امسال از 80 شاکی به مبلغ 29 میلیارد و 605 میلیون و 204 هزار و 167 ریال گذشت اخذ شده است.

سهمیه ستاد دیه آذربایجان شرقی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد 180 نفر بود که علاوه بر تحقق این تعداد 15 نفر دیگر از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

زندانیان جرایم غیرعمد بیشتر شامل افراد ناتوان از پرداخت دیه تصادفات منجر به فوت، جرح، نقص عضو ، مهریه و جرایم مالی هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار