عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، می گوید: ما باید مقدار نیاز و مصرف را بدانیم و بسنجیم و بر اساس عدد و رقمی که اخذ می شود محصولی را وارد کنیم. بر اساس نیازسنجی های دقیق است که می توانیم امیدوار باشیم تولیدکننده و سرمایه گذار متضرر نمی شوند.
کد خبر: ۶۶۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 02 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر شیر در کشور کم نیست و حتی مازاد بر مصرف هم در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در سال های گذشته شیر تبدیل به شیرخشک شده و به همین دلیل کارخانجات تولید شیرخشک نیز ایجاد شده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با این وجود اگر واقعا نیازی به وارد کردن شیرخشک از خارج داشته باشیم من معتقد نیستم که کارخانجات لبنی به طور مستقیم این کار را انجام دهند، چراکه باعث می شود این کارخانجات عمدتا به سمت واردات شیرخشک پیش بروند و تولید از کار بیوفتد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه به اختلاف نظر بین تولیدکنندگان شیر و مدیران کارخانجات صنایع لبنی اشاره کرد و افزود: این دو صنف در واقع باید مکمل همدیگر باشند اما در حال حاضر با بروز مشکلاتی در شرایط اقتصادی و نوسان نرخ ارز دچار اخلاف هایی با هم شده اند.

وی افزود: کسی که تولیدکننده شیر است، کالایی تولید می کند که به دلیل فسادپذیر بودن، ناچار است آن را به سرعت به فروش برساند و قادر به ذخیره یا احتکار شیر نیست؛ از سوی دیگر متاسفانه کارخانجات صنایع لبنی پول تولیدکننده را یا دیر پرداخت می کنند و یا با قیمت پایینی محصول را خریداری می کنند که همین امر باعث متضرر شدن تولیدکننده و گاودار می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در ادامه به تولید شکر و موفقیت طرح های حمایتی از آن اشاره کرد و گفت: من رییس هیات تحقیق و تفحص کشت و صنعت کارون، کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی بودم. در آنجا کار خوبی را وزارت جهاد کشاورزی ظرف چند سال گذشته انجام داده که بر اساس آن تولید جانی دوباره گرفته است.

اکبری با اشاره به اینکه تولید سالانه شکر دو میلیون و 450 هزار تن است، ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد هر کسی هر مقداری شکر تولید می کند، بر اساس درصدی از میانگین تولیدش در چند سال اخیر مجوز واردات دریافت کند. همین تصمیم گیری درست باعث شد رقابت در تولید زیاد شده و ما امسال خوشبختانه واردات شکر نداشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سیاستگذاری در بحث شکر و تامین نیاز این محصول را نمونه موفقی دانست که می تواند در محصولات دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: ما باید مقدار نیاز و مصرف را بدانیم و بسنجیم و بر اساس عدد و رقمی که اخذ می شود محصولی را وارد کنیم. بر اساس نیازسنجی های دقیق است که می توانیم امیدوار باشیم تولیدکننده و سرمایه گذار متضرر نمی شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار