رئیس بهزیستی شهرستان میبد گفت : درحال حاضر بیش از ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی میبد قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۶۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 27 September 2018

سید محسن فلاح رئیس بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به دوم تا هشتم مهرماه مصادف با هفته ناشنوایان شعار این هفته را، زبان من بشناس، تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم، گفت: درحال حاضربیش از ۲۰۰ناشنوا وکم شنوا تحت پوشش بهزیستی میبد قرار دارند و از خدماتی شامل گفتار درمانی، تربیت شنوایی، سمعک، کمک هزینه کاشت حلزون به مددجویان، تامین هزینه‌های گفتار درمانی برخوردارند.

فلاح افزود: به طور متوسط، سالیانه برای دو مددجو کاشت حلزون انجام شده که اداره بهزیستی هزینه کاشت آن را پرداخته است.

وی در ادامه به خانواده‌ها توصیه کرد: جهت پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره قبل از بارداری صورت گیرد.

فلاح با اشاره به تحصیل ناشنوایان افزود: ناشنوایان مانند دیگرمعلولان، از خدمات کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی برخوردارهستند.

رئیس اداره بهزیستی میبدگفت: بیش از۱۵۰۰ نوزاد در شهرستان در سال ۹۶ تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی باهمکاری بهزیستی میبد وبیمارستان امام جعفرصادق ((ع) قرار گرفته اند.

وی گفت: با شناسایی به موقع نوزاد ناشنوا و کم شنوا و مداخلات زود هنگام می توان ازبروز دیگر اختلالات در کودکان پیشگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار