مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید ۳۲۰ هزار دانش‌آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی راهی کلاس‌های درس شدند.
کد خبر: ۶۵۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 23 September 2018

به گزارش تابناک،مجید یزدان‌پناه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید که امروز (اول مهر) برگزار شد،اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 320 هزار دانش‌آموز در استان راهی کلاس‌های درس شدند.

وی ادامه داد: این دانش‌اموزان در قالب 4150 مدرسه و 14 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مدارس مناطق زلزله زده داشت و عنوان کرد: در جریان زلزله آبان سال گذشته 78 مدرسه با 415 کلاس درس آسیب دید.

به گفته این مسئول، تفاهم‌نامه برای ساخت 192 مدرسه با 873 کلاس درس در این مناطق منعقد شده و مدارسی که نیازمند نوسازی بودند و استحکام کافی نداشتند نیز در این قالب قرار گرفت.

یزدان‌پناه تاکید کرد: تاکنون کار ساخت 160 مدرسه آغاز شده و از این تعداد نیز 59 مدرسه برای اول مهر امسال تحویل آموزش و پرورش شد و شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

وی با بیان اینکه در نقاط شهری زلزله زده از جمله سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و ... هیچ مدرسه کانکسی نداریم، یادآوری کرد: فقط هنرستانی در ثلاث باباجانی باقی مانده که قرار است این مدرسه نیز تا پایان مهر ماه تحویل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه درباره مدارس کانکسی روستایی نیز خاطرنشان کرد: مدارس کانکسی بعد از زلزله ایجاد نشده و در تمام کشور مدارس کانکسی روستایی وجود دارد و این امر فقط مختص به کرمانشاه نیست.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در برخی نقاط واقعا امکان احداث مدرسه وجود ندارد، افزود: نمونه این مورد برای دانش‌آموزان عشایری است که مدام جابجا می‌شوند و امکان ساخت مدرسه ثابت برای آنها وجود ندارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار