مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین گفت: باید برآورد جدیدی از آب و برق مورد نیاز برای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شود.
کد خبر: ۶۵۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 17 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حبیب دباغ ، با اشاره به اینکه هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین آب و برق کافی برای تامین نیاز کوتاه مدت واحدها وجود دارد، افزود: با تبدیل شدن این محدوده به منطقه آزاد تجاری نیاز آب و برق آن بسیار گسترده‌تر از قبل خواهد بود و باید برآورد جدیدی برای میزان آب و برق مورد نیاز صورت گیرد.

وی یکی از راه‌های تامین آب مطمئن برای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را از محل سد "تنگ حمام" دانست که در صورت تامین اعتبار لازم این خط انتقال انجام خواهد شد.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین با بیان اینکه تامین بلندمدت گاز این منطقه نیز باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: تامین گاز برای منطقه هنوز شروع نشده و باید برآور نیاز گاز منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شود.

به گفته دباغ وسعت منطقه آزاد تجاری(7200 هکتار) حدود 4.5 برابر منطقه ویژه اقتصادی است و از همین رو زیرساخت‌ها و حجم کاری که باید صورت گیرد بیشتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگرچه اکنون مشکلی برای استقرار واحدها و حضور سرمایه‌گذاران وجود ندارد، اما تامین زیرساخت‌های بلندمدت بایدهرچه زودتر صورت گیرد تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری را به منطقه جذب کنیم.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین اشاره‌ای هم به محصور کردن منطقه داشت که این کار اکنون برای وسعت 100 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده و عنوان کرد: برای منطقه آزاد تجاری 50 تا 60 کیلومتر حصارکشی نیاز داریم که کار بزرگی است.

دباغ معتقد است، با فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توان شاهد جذب سرمایه‌گذاران به منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بود، زیرا این منطقه به لحاظ همجواری با کشور عراق فرصت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه با منطقه آزاد شدن قصرشیرین گرایش به سمت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بیشتر خواهد بود، یادآوری کرد: باید در حوزه تولید نیز بر روی نیازهای کشورهای همسایه تمرکز کنیم.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد پروتئینی و صنایع پایین دست پتروشیمی را از جمله مواردی دانست که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دارد.

 


 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار