رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: افزایش خریدهای مازاد بر نیاز مردم موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شده است.
کد خبر: ۶۵۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 15 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،علی‌عباس سجادی‌راد درباره افزایش قیمت لحظه ای اجناس برخی سوپر مارکتها اظهار داشت: شرایط فعلی حاکم بر بازار کشور تنها مختص استان ما نیست یکی از دلایل آن خود تحریمی عده ای سود جو و فرصت طلب در داخل کشور قبل از تحریم کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه این فرصت طلبان بازار را از نظر قیمت و عرضه آشفته کردند افزود: این محدودیتهای مصنوعی در عرضه کالا باعث افزایش قیمت ایجاد آشفتگی شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: از عوامل ایجاد جو روانی در پی این شرایط در بازار ، می توان به ایجاد تقاضای کاذب در سطح بازار توسط عوامل سودجو و افزایش بی رویه احتکار های خانگی از جمله در پارکینگ های شخصی خوداشاره کرد که موجب عدم دسترسی دستگاه های نظارتی به کالاها شده است.

وی افزایش خریدهای مازاد بر نیاز مردم را از دیگر دلایل ایجاد جو روانی دانست وتصریح کرد: این عوامل باعث ایجاد جو نامطلوب روانی بر بازار شده که عوامل سودجود نیز به آن دامن زدند در نتیجه باعث ایجاد تقاضای کاذب می شود که افراد چه از سوی فروشگاه های خرد چه بزرگ درخواست سفارش عمده در حجم بالا دهند.

سجادی‌راد عنوان کرد: در بحث پوشک و لوازم بهداشتی اگر قبلا فروشگاه ها صد بسته درخواست می دادند اینک ممکن است هزار بسته درخواست دهند از سویی هم واحدهای تولید کننده داخلی این امکانات را در تامین تقاضای کاذب ندارد که متاسفانه باعث می شود طرف چون از سوی دیگر تامین نمی شود هرساعت یک قیمت ارائه دهد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خیلی از این کالاها احتکار قبلی است افزود: تیم های بازرسی برای رصد احتکار خانگی در فروشگاه های بزرگ در حال نظارت هستند تا جایی که مجموعا روزی ۲۰ گروه بازرسی در مرکز استان در پنج منطقه در قالب ۶۳ مسیر مشخص شده به کنترل بازار می پردازند.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار