تابناک: « گریگور آراکیان » سفیر سابق جمهوری ارمنستان، پس از پایان ماموریت در ایران، با حضور در کلیسای وانک با ارامنه اصفهان خداحافظی کرد.
کد خبر: ۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ 21 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از، روابط عمومی کلیسای وانک اصفهان گزارش داد: مراسم تودیع و پذیرایی از « گریگور آراکلیان» سفیر سابق جمهوری ارمنستان با حضور« بابگن چاریان» پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، و روسا و نمایندگان هیات ها و انجمن های فعال ارامنه اصفهان و شاهین شهر در سالن اجتماعات این کلیسا برگزار شد.

در این آیین از تلاش های گریگور آراکلیان سفیر سابق ارمنستان در ایران برای استحکام و گسترش روابط دو کشور همسایه و دوست همچنین همکاری صمیمانه وی با سه خلیفه گری ارامنه در ایران، بخصوص خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران جهت رفع مشکلات جامعه ارامنه قدردانی شد.

سفیر سابق ارمنستان در ایران نیز با اشاره به مناسبات دو جانبه دو کشور ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز همکاریها و روابط بین دو کشور گسترش یابد.

در پایان از طرف خلیفه گری ارامنه اصفهان هدایایی به رسم یادبود به گریگور آراکلیان سفیر سابق جمهوری ارمنستان در ایران اهدا شد.

حدود 10 هزار ارمنی در استان اصفهان زندگی می کنند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.

این مسیحیان در سال 1014 هجری قمری در زمان شاه عباس به اصفهان کوچ کردند و از آن زمان تاکنون در کنار سایر ادیان توحیدی زندگی می کنند.

ارامنه اصفهان در دفاع مقدس پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار