رابط جشنواره قصه گویی در استان یزد از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین مللی جشن قصه گویی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 09 September 2018

مهدی آرایی رابط جشنواره قصه گویی در استان یزد گفت: بیست و یکمین جشنواره بین مللی قصه گویی در کشور پیش رو داریم که با حضور ۱۵ کشور مختلف و در سراسر ایران به گونه‌ای فراخوان این جشنوار زده شده است که همه می‌توانند در جشنواره قصه گویی شرکت داشته باشند.

آرایی افزود: یک بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای مربوط به کودکان ۳ ساله تا بزرگسالان است که با دوربین به شکل افقی ۹۰ ثانیه قصه خود را ضبط کنند و در سایت کانون قصه گویی بار گزاری کنند.

رابط جشنواره قصه گویی یزد گفت: زنان و مردان بالای سن ۱۸ سال قصه‌هایی را تعریف کنند با زمان کمتر از ۱۵ دقیقه که در بخش بعدی مختص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌باشد و یکی هم در بخش نوجوانان ۱۴ ساله که در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

آرایی گفت: موضوع جشنواره؛ زندگی من است یعنی هر قصه‌ای که به درد زندگی بخورد و به واسطه‌ی گوش کردن این قصه یک درسی گرفته شود و در بخش استانی مشغول برگزاری جشن‌های قصه گویی هستیم و در سراسر استان و همکاران کانون پرورشی‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های علاقه‌مند متولی برگزاری این جشنواره‌ها می‌باشند.

رابط جشنواره قصه گویی یزد گفت:در شهرستان اردکان حضور ۱۰ قصه گو را داریم و خانواده‌ها و کودکان، مسولین برای شنیدن این قصه‌ها حضور پیدا کردند و هدف از این جشنواره اول ترویج هنر قصه گویی و کشف استعداد‌های قصه گویی هر شهرستان است و فیلم ضبط شده به جشنواره استانی هدایت و در جشنواره استانی با کل هم استانی‌ها رقابت می‌کنند و برندگان به جشنواره منطقه‌ای و با ۵ استان رقابت می‌کنند و از جشنواره منطقه‌ای منتخبین هدایت می‌شوند به جشنواره ملی و با کل کشور رقابت می‌کنند.

وی افزود: افرادی که برگزیدی قصه گویی جشنواره قبلی شده باشند در بخش بین الملل با خارجی‌ها رقابت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار