دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه از اینکه تعاونی‌ها و خانوارهای مرزنشین استان امکان صادرات سوخت ندارند انتقاد کرد و گفت: مرزنشینان سایر استان‌های مرزی از سهمیه صادرات سوخت برخودارند، اما این امکان هنوز در کرمانشاه فراهم نشده است.
کد خبر: ۶۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 05 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،غفار محمدی، با اشاره به اینکه از دو سال قبل برای چهار استان مرزی غرب کشور شامل کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی سهمیه صادرات سوخت اعلام شد، افزود: متاسفانه در این مدت مرزنشینان کرمانشاه حتی یک لیتر هم صادرات سوخت نداشتند و امکان استفاده از این فرصت برای آنها فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه دو سال است انجام این کار در گیر و دار دستگاه‌های اداری است، اظهار کرد: این کار نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است و پیگیری‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم به نتیجه نرسیده است.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه در جلساتی که درباره این موضوعات تصمیم‌گیری می‌شود دعوتی از اتاق تعاون به عمل نمی‌آید و از همین رو پیگیری‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده و این فرصت از دست مرزنشینان کرمانشاه می‌رود.

وی اظهار کرد: اعلام می‌کنند تعاونی‌های مرزنشین صلاحیت صادرات سوخت را ندارند و این سوال پیش می‌آی د که چطور فقط مرزنشینان کرمانشاه این صلاحیت را ندارند و سایر استان‌ها در حال استفاده از این ظرفیت هستند.

به گفته دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه تعاونی‌ها از این چرخه خارج شدند و این سهمیه صادرات سوخت اکنون به پنج کارگزاری واگذار شده که آنها نیز تاکنون موفق به صادرات یک لیتر سوخت هم نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 120 هزار خانواده در شهرستان‌های مرزی استان کارت مرزنشینی دارند و از این تعداد به حدود 30 تا 35 هزار خانوار سهمیه صادرات سوخت تعلق می‌گیرد و می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند، تاکید کرد: سهمیه‌ای که برای هر خانواده در نظر گرفته شده 500 لیتر در ماه است که می‌تواند درآمد خوبی عاید این خانوارها بکند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار