عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با اشاره به مهمترین مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجهند، گفت: اکنون متوسط دریافتی بازنشستگان کارگری حدود دو میلیون تومان است که کفاف هزینه‌های زندگی آنان را نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۵۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 05 September 2018

به گزارش تابناک به نقل زا ایسنا،جواد اکبری در آستانه روز تکریم بازنشستگان با اشاره به وجود سه میلیون و 200 هزار بازنشسته کارگری در کشور، اظهار کرد: این افراد اکنون در دوران بازنشستگی با مشکلات زیادی مواجهند و دریافتی آنان جوابگوی خانواری که اکثرا هزینه چند جوان بیکار را هم به دوش می‌کشند، نیست.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه پایین بودن دریافتی بازنشستگان کارگری را مهمترین مشکل آنها برشمرد و افزود: اکنون میانکین دریافتی کارگران بازنشسته دو میلیون تومان است که در شرایط کنونی اقتصادی به هیچ عنوان جوابگوی هزینه آنها نیست.

اکبری سهم بازنشستگان کارگری که حداقل بگیر هستند را نیز 60 درصد اعلام کرد که حدود 1.2 میلیون تومان در ماه درآمد دارند و یادآور شد: چهار تا پنج درصد کارگران نیز دریافتی کمتر از حداقل و حدود ماهی 500 تا 600 هزار تومان را دارند.

وی خواستار همسازان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری شد و عنوان کرد: 10 سال است برای این مطالبه داد می‌زنیم، ولی تاکنون عملی نشده است.

به گفته این فعال کارگری، در قانون برنامه ششم توسعه طرح همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته پیش‌بینی شده و امید است که اجرایی شود.

اکبری معتقد است، کارگرانی که چندین سال کار کردند و زحمت کشیدند اکنون در سن 60 سالگی به بالا باید به فکر استراحت باشند، نه اینکه همواره دغدغه معیشت و هزینه دخل و خرج را داشته باشند.

وی مشکل هزینه‌های درمانی را معضل دیگر کارگران عنوان کرد و ادامه داد: اکثر کارگران به دلیل شغل سختی که داشتند درگیر انواع بیماری‌های مزمن هستند که هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با اشاره به اینکه اکثر بازنشستگان کارگری بیمه تکمیلی خریداری کرده و هزینه آن را از جیب می‌دهند، افزود: متاسفانه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی درباره سهم پرداختی خود ضعیف عمل می‎کند.

وی عنوان کرد: اکنون بسیاری از کارگران به سمت خرید بیمه‌های عمر هم رفته‌اند تا در زمان مرگ هزینه‌ای بابت کفن و دفن آنها پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه به سهمیه کم وام‌های پرداختی به بازنشستگان هم اشاره داشت و تاکید کرد: برای مثال در کرمانشاه سالانه حدود 300 تا 400 سهمیه برای 45 هزار بازنشسته کارگری در نظر گرفته می‌شود.

اکبری تعداد بازنشستگانی که در کرمانشاه پشت نوبت دریافت وام هستند را 9600 نفر اعلام کرد و افزود: با این روند 20 سال طول می‌کشد تا همه این افراد وام بگیرند.

وی رقم این وام‌ها را نیز دو میلیون تومان اعلام کرد که در شرایط کنونی هیچ کمکی به خانوارهای بازنشستگان نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان کارگری نیازهای فرهنگی، تفریحی، ورزشی و ... هم دارند، خواستار توجه بیشتر به این نیازهای کارگران شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار