مراد علی تاتار در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت:یکی از مشکلات امروز قصرشیرین خالی بودن روستا‌های نوار مرز است که یک خلاء جمعیتی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۵۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 04 September 2018

مرادعلی تاتار در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:دولت تلاش می‌کند با ایجاد مشوق‌های و بسته های حمایتی   این افرادرا پس از سال‌ها انتظار به سرزمین خود بازگردند.

وی خاطر نشان کرد:روستا‌های دشت خسروی در دوران جنگ تحمیلی تا کنون خالی از سکنه است و بعد از جنگ هم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز تا فاصله ۱۵ کیلومتری از نوار مرز اهالی این مناطق بلاتکلیف بودند.

فرماندار شهرستان قصرشیرن اظهار داشت:محدوده روستای این منطقه بالغ بر هشت هزار هکتتار است که با پیگیری‌های مردم این مناطق و دستور استاندار دوباره بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

تاتار تصریح کرد: در سال ۹۴ در جلسه‌ای با حضور سازمان امور اراضی کشور، بنیاد مسکن و دیگر نهاد‌های مربوطه مقرر شد به اهالی روستای ولد کشته که مبلغی برای خسارت زمین‌های خود دریافت نکرده بودند ده هکتار برای بازسازی روستا و ۲۰۰ هکتار برای کشاورزی و همچنین ۸۰۰ هکتار هم برای بخش کشاورزی برای سایر روستا‌هایی که خسارت دریافت کرده بودند لحاظ شود.

 وی افزود:در حال حاضر روستا‌های بازسازی نشده و خالی از سکنه در نوار مرزی قصرشیرین ۳۶ روستا است که قبل از جنگ تحمیلی ۹ هزار نفر جمعیت داشته اند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار