مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۸ میلیون دلار از این استان به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خداداد رحیمی مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۰۸ میلیون دلار انواع کالا‌های صادراتی به وزن ۲ هزار و ۳۳۳ هزار تن از استان فارس صادر شده است.

وی افزود: انواع تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، اوره، سیمان، دستگاه‌های مبدل حرارتی، خرما، فرش بیشترین حجم کالا‌هایی است که در این مدت صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: این کالا‌ها به کشور‌هایی از جمله عراق، سوریه، امارات عربی متحده، افغانستان، قطر، آلمان، ترکیه و پاکستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک‌های فارس اظهار کرد: در مجموع این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵، ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۹۶ بالغ بر ۸۶ میلیون دلار کالا به وزن ۲۴ هزار تن از طریق گمرکات استان فارس وارد استان شده است.

رحیمی با بیان اینکه این واردات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵، ۳ درصد کاهش داشته است، گفت: چین، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، لهستان، دانمارک، کره جنوبی، پاکستان، اسپانیا و ایتالیا عمده کشور‌هایی بوده که طی این مدت کالا از آن‌ها وارد شده است.

به گفته وی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید، آلمینیوم، کاغذ و مقوا، فراورده‌های خوراکی، محصولات شیمیایی و سایر کالا‌های روغن دار بیشترین افزایش واردات را در بین کالا‌های فارس داشته است.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس افزود: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۶۲ میلیون دلار طراز تجاری مثبت داشتیم و صادرات بر واردات کشور پیشی گرفته است و این نشان دهنده بهبود وضعیت تجاری کشور است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ فرودگاه بین المللی در فارس، ادامه داد: در سال ۹۶ در مجموع بالغ بر ۳۵۴ هزار مسافر از طریق مرز هوایی وارد استان شده اند که ۲۹۲ هزار نفر از آن‌ها مسافر ایرانی و ۶۲ هزار مسافر خارجی بوده اند.

رحیمی درباره تعداد مسافران خروجی، تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد ۳۵۴ هزار مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۲۹۳ هزار نفر از آن‌ها ایرانی و ۶۲ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، چهار درصد رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار