مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مجموعه‌ای از اقدامات را برای احیاء کباب کاردی کرمانشاه آغاز کرده ایم.
کد خبر: ۶۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 01 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جلیل بالایی  با اشاره به اهمیت و نقش غذا در صنعت گردشگری امروز دنیا، اظهارکرد: گردشگری غذا امروزه خود به عنوان یک ظرفیت و جاذبه می تواند در تعیین مقصد گردشگران موثر واقع شود.

وی به تنوع غذایی موجود در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: غذاهای بومی و محلی متنوعی در استان وجود دارد که در ایران آنها را به نام کرمانشاه می شناسند، حتی گاها شاهدیم که برخی از این غذاها را در استان های دیگر نیز طبخ می کنند، اما به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه و نوع پخت آن در کرمانشاه به نام این استان معرفی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه غذاهایی همچون خورش خلال، دنده کباب و آش عباسعلی از دیرباز به برند گردشگری غذای کرمانشاه تبدیل شده اند، گفت: کباب کاردی یکی دیگر از قدیمی‌ترین غذاهای کرمانشاه است که امروزه متاسفانه در منوی رستورانهای سطح استان نیست و حتی اگر گردشگری بخواهد این غذا را تهیه کند، امکان دسترسی به آن برایش وجود ندارد.

وی از تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای احیاء این غذای سنتی کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا، درگام نخست شناسایی تعدادی از کباب پزهای پیشکسوت کرمانشاه که در خیابانهای قدیمی شهر این غذای محلی را طبخ می کردند، در دستورکار قرار دادیم تا علاوه بر آموزش این غذای سنتی به نسل جدید، آنها را در جشنواره های مختلف غذا شرکت دهیم.

بالایی استانداردسازی این غذا به منظور داشتن توان رقابت در جشنواره ها و نیز قرار گرفتن در منوی رستوران ها را از دیگر اقدامات جهت احیاء کباب کاردی عنوان کرد و گفت: در جشنواره استانی غذا و هنر آشپزی ایرانی که چندی پیش در کرمانشاه برگزار شد، کباب کاردی توانست رتبه اول را بین غذاهای شرکت کننده کسب کند.

وی تاکیدکرد: درجشنواره ملی آشپزی که بهمن امسال در تهران برگزار خواهد شد هم کباب کاردی را به عنوان غذای بومی کرمانشاه در این جشنواره شرکت خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآورشد: در نظر داریم با آموزش این غذا توسط مربیان و متخصصین آشپزی، آن را به منوی رستورانهای استان اضافه کنیم.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار