محسن رضایی به مسئولان ارشد استان پیشنهاد کرد؛
دکتر رضایی، مجمع توسعه استان خوزستان متشکل از نخبگان استانی و ملی را یکی از راهبردهای توسعه استان عنوان نمود و گفت: خوزستان نیاز به یک مجمع عمران توسعه با مشارکت نخبگان از همه جناحها دارد و کارشان بحث در حوزه عمران توسعه خوزستان باشد
کد خبر: ۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 22 July 2015
تبریک عید فطر بهانه خوبی بود تا مسولان خوزستانی با شخصیت های ملی استان در تهران، دیداری تازه کنند و به بررسی مسائل و مشکلات استان و راههای رفع آنها بپردازند.

به گزارش تابناک خوزستان، استاندار بهمراه معاونین و مشاورین خود با دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام  دیدار کردند. در این دیدار عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در استان در دولت تدبیر و امید ارائه نمود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار با اشاره به عنایت همیشگی خداوند متعال به ملت شریف ایران از جمله کمک به حل پرونده هسته اي، گفت: به لطف خدا در بحث مذاکرات با وجود ابهامات زیاد، اقتدار ملت ایران توانست دستاوردهای زیادی برای ما رقم بزند و امیدواریم این الطاف الهی مستدام باشد.
 
وی ضمن برشمردن مشکلات اقتصادی استان خوزستان، مهمترین راه حل آن را اجرای مدل فدرال اقتصادی از نوع بومی و محلی عنوان کرد و افزود: کشور ما باید به صورت فدرال اقتصادی مدیریت شود و غیر از فدرال راه دیگری نداریم.
 
رضایی پیش تر نیز با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در خوزستان بویژه معضل بیکاری با وجود منابع و گردش مالی بالای اقتصادی در استان، راه برون رفت از مشکلات موجود را اجرای مدل فدرالیسم اقتصادی عنوان کرده بود تا مناطق اقتصادی در کشور با اتکا به منابع خدادادی، ظرفیت های اقتصادی و سرمایه انسانی خود بتوانند برای حل و فصل مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنند.

رضایی معتقد است: در صورت داشتن یک الگوی مناسب با داشتن نصف کارخانجات موجود می توانیم دو برابر وضعیت فعلی موقعیت رفاهی و اقتصادی مردم را بهبود بخشیم.
 
بگفته وی برای اجرای این الگو باید تمرکز زدایی صورت گیرد به این معنی که اختیارات استانداران افزایش یافته تا بتوانند این الگو را به خوبی توسعه دهند.

الگوی فدرالیسم اقتصادی مدنظر رضایی، شكل‌گيري الگوي توسعه اقتصادي ايران بر اساس يك اقتصاد اجتماعي و مردمي و تکیه بر ظرفیت های بومی و منطقه ای است.

نکته دیگری که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولان خوزستان مورد تاکید قرار داد ضرورت همدلی و هم اندیشی نخبگان خوزستانی بود. وی در همین زمینه پیشنهاد تشکیل«مجمع توسعه خوزستان» با حضور نخبگان ملی و استانی را ارائه نمود.

تشکیل مجمع توسعه خوزستان؛ راهبردی برای توسعه

دکتر رضایی گفت: مسایل و مشکلات استان خوزستان زیاد است که جز با حمایت و بسیج نخبگان استان نمی توان آن را حل و فصل کرد.
 
وی تاسیس "مجمع توسعه استان خوزستان" متشکل از نخبگان استانی و ملی را یکی از راهبردهای توسعه استان عنوان نمود و گفت: خوزستان نیاز به یک مجمع عمران توسعه با مشارکت نخبگان از همه جناحها دارد و کارشان بحث در حوزه عمران توسعه خوزستان باشد.
 
رضایی افزود: به نظر من این کار شدنی است. استاندار، نماینده ولی فقیه، بنده در مجموع 8 یا 9 نفر میتوانیم محور این کار باشیم و دبیرخانه این مجمع ميتواند در استانداری باشد و جلسات این مجمع میتواند در تهران و خوزستان باشد.
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: این مجمع قادر خواهد بود منابعی که زمانی متعلق به استان بوده و از آن خارج شده را به استان برگرداند.
   
رضایی در پایان گفت: تیم مدیریتي دکتر مقتدایی بهترین تیمی است که  میتواند نخبگان استانی و ملی را برای کمک به پیشرفت و توسعه خوزستان بسیج و یکسری مسایل راهبردی را دنبال کند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

تشکیل مجمع توسعه خوزستان؛ راهبردی برای توسعه

راهبردهای ارائه شده توسط رضایی می تواند بسترساز تحولات مثبتی در اقتصاد استان باشد و زمینه شکل گیری الگوی اقتصادی مناسبی در استان را فراهم کند.

تلاش برای اختصاص 5درصد از درامدهای نفتی، تشکیل مجمع توسعه استان، توجه به بخش های مهمی چون گردشگری و خدمات از جمله موضوعاتی است که در سال های اخیر مورد تاکید رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و حالا او دوباره این موضوعات را در دیدار با استاندار و مسئولان استانی مورد تاکید قرار داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار