نخستين نشست تخصصی ستاد مدیریت مصرف استان يزد با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، به منظور هم‌اندیشی و پیک‌سایی به ميزباني شركت برق منطقه‎‎اي يزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 22 July 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمدحسن صباغ‌زادگان" مدير عامل شركت برق منطقه‌اي يزد در این نشست که با حضور مديران عامل و نمايندگان شركت‌هاي توزيع، توليد و برق منطقه‌اي برگزار شد، هدف از تشكيل اين ستاد را انسجام‌بخشي به فعاليت‌هاي مديريت مصرف شركت‌هاي صنعت برق برشمرد.

وي با بيان اين كه همكاري و استفاده از پتاسيل شركت‌هاي صنعت برق استان يكي از اركان اصلي مدیریت مصرف برق، براي گذر از فصل گرما و كاهش خاموشی است، افزود: همچنين جلب همکاری مشترکين با بهره‌گیری از تجارب داخلی به منظور کاهش نیاز مصرف با استفاده از مدیریت مصرف بار صنایع از اهداف برگزاری نشست‌ ستاد مديريت مصرف برق استان است.

صباغ زادگان در ادامه با اشاره به گرماي تابستان امسال و اين كه مصرف برق كشور در سال جاري از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشته، اجراي طرح ذخيره عملياتي صنايع را اقدامي بسيار موثر براي گذر از پيك تابستان عنوان كرد.

وي افزود: امسال در راستای کاهش مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته، مشارکت تمام بخش‌ها و صنايع در زمینه کاهش مصارف غیرضروری برای عبور از پیک بار لازم و حیاتی است و با توجه به اين كه در چند سال اخير پيك مصرف در مرداد ماه رخ داده است، لذا احتمال افزايش پيك مصرف وجود دارد و صنعت برق بايد آمادگي لازم را داشته باشد.

 مدير عامل برق منطقه‌اي يزد همچنين با اشاره به مقایسه رشد مصرف انرژی نسبت به سال گذشته، گفت: برنامه‌هاي در دست اقدام براي كاهش پيك بار اين شركت شامل افزايش ساعت‌هاي پيك بار صنايع بالاي ۱۰ مگاوات از چهار به هشت ساعت، طرح تعطيلات و تعميرات، طرح ذخيره عملياتي صنايع بزرگ و بهره‌برداري از مولد‌هاي مقياس كوچك بيان كرد.

 "محمد رضا صحتي" مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد نيز به تشريح فعاليت‌هاي مديريت مصرف در حوزه شركت توزيع پرداخت و از جمله اين برنامه ها را برگزاري همايش تجليل از بانوان موفق در مديريت مصرف، معرفي هفته مديريت مصرف، آموزش معلم‌هاي مدارس و امام جماعت هاي ادارات دولتي بيان كرد.

"سيد محمدرضا كاظمي" معاون بهره‌برداري نيروگاه سيكل تركيبي يزد به تشريح مسايل و مشكلات توليد برق در فصل تابستان و ميزان مصرف آب براي توليد برق، خصوصاً در شرايطي كه دماي محيط بالاتر از ۴۰ درجه باشد، توضيحاتي ارائه كرد.

در پايان جلسه كه با محوریت مدیریت مصرف براي استفاده بهينه از قابليت طرح ذخيره عملياتي، نمايندگان معاونت‌هاي بهره‌برداري شركت توزيع نيروي برق استان و شركت برق منطقه‌اي مشخص شدند تا برنامه‌هاي طرح ذخيره عملياتي صنايع را با هماهنگي اجرا و گزارش عملكرد را در جلسه بعد كه در نيمه دوم مردادماه ۹۴ در شركت توزيع برگزار مي‌شود، ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار