عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری وضعیت معیشتی مردم و نرخ واقعی ۲۰۰ درصدی تورم در کشور، بر استیضاح وزیر اقتصاد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 26 August 2018

به گزارش تابناک، سیدقاسم جاسمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: زمانی که ترامپ از برجام خارج شد و تصمیماتی جدید در ایالات متحده آمریکا اتخاذ کرد، جنگ اقتصادی علیه ایران از مهمترین تصمیمات وی بود لذا ما بر اساس مقتضیات و برنامه‌ها باید خود را برای جنگ تمام عیار علیه دشمن آماده کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خون مردم را در شیشه کردید لذا هم‌اکنون زمان مقابله با آمریکا است. در جنگ اقتصادی که در رأس آن وزیر اقتصاد قرار گرفته باید طوری خود را آماده کنیم که خسارات کمتر شود. در مدت اخیر با شرایط و جمعیت 80 میلیونی خسارات جبران ناپذیری به مردم عزیز ایرانی اسلامی وارد شده است.

 

برنامه‌های وزارت اقتصاد ثروتمندان را غنی‌تر و افراد مستضعف را ضعیف‌تر کرد

وی افزود: آقای کرباسیان با اقداماتی که شما انجام دادید و کارهای در دستور وزارت اقتصاد، ثروتمندان غنی‌تر و افراد مستضعف ضعیف‌تر شدند، وضعیت معیشت مردم هم سخت و دشوار و نگران کننده است. با حضور در حوزه‌های انتخابیه متوجه شدیم که افراد متوسط به بالا هم نگران وضعیت کنونی بوده و در رنج هستند.

 

انتقاد از تبدیل پول ایران به بی‌ارزش‌ترین پول دنیا

جاسمی با بیان اینکه سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود، گفت: شما بر اساس شعار تدبیر و امید، امید مردم را ناامید کردید و زمینه ناامیدی را هم در کشور بسط دادید. این گناه نابخشودنی است زیرا از خطر قرمزها عبور کردید.

وی یادآور شد: شمادر یک سالی که در مُسند وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفتید، منبابع و دارایی که در طول 40 سال انقلاب و در دولت یازدهم به دست آمده بود را به تاراج دادید و پول ایران را بعد از ونزوئلا بی‌ارزش‌ترین پول بین کشورها تبدیل کردید.

 

نرخ واقعی تورم در کشور بیش از 200 درصد است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با ااشره به آمار نرخ تورم 20 درصدی اعلام شده، گفت: بر اساس آمارهای واقعی نرخ تورم بیش از 200 درصد است، اقتصاد در مناطق زلزله‌زده وضعیت اسفبار مردم را نگران کننده‌تر کرده است، امروز نیز زلزله 6.1 دهم ریشتر در کرمانشاه زلزله آمده اما منابعی که شما در اختیار مردم گذاشتید حتی هزینه میل گرد و سیمان آنها برای ساخت خانه‌هایشان را نمی‌دهد.

جاسمی معتقد است: دولت هر روز فربه‌تر و بزرگ‌تر شده اما جیب مردم خالی‌تر از روز گذشته است. حال آنکه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: یک تار موی وخ نشینان به کاخ نشینان ارجح است.

 

فساد در گمرکات افزایش یافته است

وی افزود: از زمانی که شما در مُسند وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفتید، میزان فساد در گمرکات به ویژه در گمرکات غرب کشور افزایش یافته است، متاسفانه افرادی در گمرک غرب کشور قرار گرفتند که در زمان جنگ تحمیلی یک تیر هم شلیک نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر در واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی است که هماکنون با شرایط پیش آمده، بزرگترین ظلم‌ها در حال رخ دادن است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار