در سفر حج از همراه داشتن قرص‌های متادون و دارو‌های حاوی کدیین خودداری کنید.
کد خبر: ۶۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 04 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس پلیس فرودگاه استان فارس با تاکید بر اینکه تکریم حجاج برای پلیس فرودگاه حایز اهمیت است، گفت: قوانین کشور عربستان در بحث مواد مخدر خیلی خاص و سختگیرانه است و کشف مواد مخدر از حجاج، مجازات‌های سنگین، حبس ابد و حتی در موارد حاد اعدام برای مجرم در نظر گرفته می‌شود.
سرهنگ اکبر خسروی افزود: برابر تصمیمات اتخاذ شده با سازمان حج و زیارت، کشف مواد مخدر به هر میزان، قرص ترامادول و متادون در گیت بازرسی پلیس باعث محرومیت فرد از سفر معنوی حج و توقیف گذرنامه می‌شود.
وی با بیان اینکه از ۱۵ الی ۲۲ مرداد چهار هزار و ۲۰۰ نفر زایر استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند گفت: پذیرش بار زایران حج ۴۸ ساعت قبل از شروع اولین پرواز صورت می‌گیرد.
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار تک بار زایران به نام آنان نصب می‌شود و هیچ بسته‌ای بدون نام کشور عرستان پذیرش نمی‌کند، تاکید کرد: ضرورت ندارد زایران دارو‌های اضافی و یا خوراکی زیاد همراه داشته باشند و دارو‌هایی از جمله اکسپکتورانت، استامینوفن، متیل فسفات، هیدومفین، دیازپام، لرازپام، متادون و ترامادول جزو دارو‌های صنعتی است که تحت کنترل کشور عربستان است که به همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: لیست دارو‌های غیر مجاز تحویل مدیر کاروان‌ها شده است و زایران می‌توانند آن لیست را تهیه و از آوردن این نوع دارو‌ها به خصوص شیرین بیان که شباهت ظاهری آن برای کشور عربستان ناشناخته است خودداری کنند.
زایران می‌توانند
سرهنگ خسروی افزود: زایران در صورت داشتن بیماری خاص بایستی نسخه پزشک به همراه داشته باشند و دارو‌های مورد نیاز خود را از مراکز درمان در شهر‌های مدینه و مکه که از قبل پیش بینی شده است تهیه کنند.

به گفته وی ،حمل مواد اسیدی، ترشیجات، انواع مایعات، اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه آتش زا، اشیای برنده، اسباب بازی به شکل سلاح سرد و گرم به داخل هواپیما ممنوع است.
رییس پلیس فرودگاه استان فارس از زایران خواست در حفظ و نگهداری مدارک هویتی خود دقت و از سپردن وسایل خود به افراد ناشناس پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار