مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اصفهان به لحاظ موقعیت قرار‌گیری در مرکز و به عنوان چهار‌راه حمل و نقل کشور یکی از بیشترین ترددهای جاده‌ای کشور را داراست.
کد خبر: ۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی راه وشهر‌سازی استان اصفهان، حجت‌الله غلامی اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن 11 هزار و 500 کیلومتر راه مشتمل بر 400 کیلومتر آزاد‌راه، یک‌هزار و 700 کیلومتر بزرگراه، 3هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 5 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی یکی از شبکه‌های مهم حمل و نقل جاده‌ای کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ قرار‌گیری در مرکز کشور و با مساحت حدود107 هزار کیلومتر مربع و با محوریت ترانزیتی از شمال به جنوب و شرق به غرب و به لحاظ ارتباط با 9 استان هم‌جوار می‌تواند در حجم ترافیک تاثیر‌گذار باشد.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان با بیان اینکه حجم سفر‌های نوروزی و تابستانی در برهه خاصی از زمان وضعیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، تصریح کرد: برای این دو مرحله نیاز به برنامه‌ریزی ویژه‌ای است که به منظور بالا بردن سطح ایمنی راه‌ها و پایین آمدن آمار تصادفات با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و حمل و نقل پایانه‌های استان این امر انجام می‌شود.

وی ایجاد ایستگاه‌های امنیت و سلامت را از جمله اقداماتی دانست که در جاده‌ها به منظور کاهش تصادفات در دو پیک زمانی پرترافیک پایان تیر ماه و پایان شهریور ماه انجام می‌شود، افزود: ایستگاه‌های امنیت و سلامت به منظور ایجاد جایگاهی برای استراحت و رفع خستگی رانندگان ایجاد می‌شود.

غلامی تاکید کرد:60 اکیپ راهداری،650 نفر نیروی راهدار و 450 دستگاه خودرو سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در سطح جاده‌های استان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

وی با اشاره به وضعیت روکش آسفالت جاده‌ها با توجه به اعتبارات اختصاصی گفت: با توجه به راه‌های موجود در استان وضعیت آسفالت مطلوب نیست و اعتبارات بیشتری در این زمینه لازم است.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای محور‌های پر‌حادثه در استان شناسایی شده‌اند که با انجام عملیات‌های راهداری از قبیل نصب گاردریل و نیوجرسی و استفاده از تابلوها و علائم در راستای پایین آوردن ضریب تصادفات در این نقاط تلاش شده است.

وی ادامه داد: از رانندگان بخش بار و مسافر درخواست می‌کنیم که سرعت مجاز را رعایت کنند و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار