تابناک: مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد از آغاز احیا بافت تاریخی نوش آباد با حمایت شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به گفته زهرا ساروخانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی نوش آباد، در طی ارایه طرح احیاء بافت تاریخی نوش آباد و تعریف محور گردشگری این شهر توسط پایگاه میراث فرهنگی، شهرداری نوش آباد در اقدامی مطالعه شده و همسو با پایگاه میراث فرهنگی اقدام به احیاء و باز زنده سازی بخشی از فاز یک محور گردشگری نوش آباد در جنب مسجد جامع این شهر و هسته اولیه بافت تاریخی کرد .

در این اقدام شهرداری، علاوه برگذر مسجد جامع، مغازه‌های داخل گذر، ورودی مسجد و امامزاده اسحاق ساماندهی شده و بخشی از بافت تاریخی بدنه سازی و کف سازی شد.

ساروخانی با تاکید بر اینکه محور تعریف شده گردشگری در بافت تاریخی نوش آباد در سه فاز طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: فاز یک این محور از ورودی شماره یک شهر زیرزمینی شروع تا ورودی شماره دو ادامه دارد و در حال حاظر با اعتبار مالی شهرداری توسط مشاور و با نظارت پایگاه میراث فرهنگی شهر در حال مطالعه و طراحی است.

این باستان شناس ظرفیت بالای این شهر به دلیل وجود شهرزیرزمینی و تبدیل آن به یکی از مناطق مهم گردشگری استان را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: لزوم احیاء بافت تاریخی شهر نوش آباد، بدنه سازی و کف سازی و تعریف مبلمان شهری را دو چندان می‌کندکه در صورت داشتن برنامه‌های مدیریتی جامع و فازبندی اجرای آن، تبدیل به یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان و کشور خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار