رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت پرداخت شود.
کد خبر: ۶۳۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 02 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در نشست ساماندهی مطالبات چغندرکاران در کشت پاییزه اظهار کرد: مطالبات چغندرکاران و حق الزحمه ماشین‌های برداشت چغندرپاییزه در اسرع وقت پرداخت شود.

وی اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن در امر پرداخت مطالبات چغندرکاران، نمایندگانی از کارخانه قند فسا و مرودشت برای تبادل اطلاعات و تسویه حساب مشخص شده و ظرف یک ماه با کشاورزان به‌تدریج تسویه حساب شود.

محمد مهدی قاسمی گفت: همچنین حق الزحمه ماشین‎‌های برداشت ظرف یک هفته پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به سطح زیر کشت هزار و ۳۰۰ هکتاری چغندر قند پاییزه در فارس، اشاره کرد و گفت: این کشت نسبت به سال‌های گذشته توسعه چشمگیری داشته، بدیهی است که در ابتدا به علت تجربه ناکافی به نتایج عملکرد مطلوب نرسیم.

قاسمی تصریح کرد: بررسی کارشناسی بیانگر مناسب بودن چغندر قند پاییزه با شرایط اقلیمی فارس است، و با توجه به الگویی بودن این کشت در انتخاب زمین، نوع بذر مناسب با شرایط اقلیمی، داشت و برداشت محصول، هدایت، حمایت و نظارت بیشتری از کشاورزان صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت کشت الگویی چغندرقند پاییزه، بیمه این محصول از اعتبارات جاری سازمان صورت گرفت، و مشکلات خارج از اراده کشاورز، شامل بیمه شده، مسئولان امر بیمه چغندر قند را با اولویت دنبال کنند.
قاسمی گفت: بررسی میزان و علت خسارت چغندرکارانی که دچار ضرر و زیان شدند، ضرورت دارد و تنها راه جبران خسارت بیمه است.

وی به تاثیر کاشت چغندر قند پاییزه در تناوب زراعی، سودآوری برای کشاورزان در کنار صرفه جویی در مصرف آب و هزینه‌ها، اشاره کرد و ادامه داد: تجربه امسال در کشت چغندر قند با همه مشکلات، تجربه خوبی بود، بنابراین در کشت‌های پیش‌رو با آسیب شناسی و بهره‌گیری از این تجربه، موفق‌تر هستیم.

احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اشاره به مناسب بودن کاشت چغندر قند پاییزه در شرایط اقلیمی این استان و ضرورت توسعه کشت این محصول، افزود: برای افزایش عمکلرد چغندر قند پاییزه در کشت‌های آتی به دنبال اصلاح روش مدیریتی و بکارگیری امور به زراعی و به منظور توسعه کشت به دنبال بیمه تمام خطر هستیم.

با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه چغندرقند پاییزه برای نخستین بار در سطح تقریبی هزار و ۱۹۶ هکتار و با ۱۹۷ بیمه‌گذار، بیمه شد و این بیمه ۳ مرتبه تا پایان آذر ۹۶ تمدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار