امام جمعه یزد در جمع کاروان پیاده امام رضا (ع) بافق؛
امام جمعه یزد گفت: پیاده روی به سمت امام رضا (ع) یک سفر جسمانی نیست و سفر جان و روح است.
کد خبر: ۶۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 29 July 2018

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به زندگانی امام رضا (ع) و سیر حرکتی این دوران و دوران خلفای عباسی گفت: امام رضا (ع) برای مقابله با دسیسه‌های خلفای عباسی به برنامه ریزی پرداخت و ارتباط خود را با مبارزان قطع نکرد و کیاست امام رضا باعث شد این توطئه‌ها خنثی شود.

وی بیان کرد: سفیران وی در تمامی نقاط ایران و عراق به تبلیغ اهل بیت پرداختند و امام رضا (ع) از این فرصت ولی عهدی برای مروج مکتب اهل بیت و دین استفاده کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در تمام زمینه‌ها آن حضرت وارد شد و به تبلیغ دین پرداخت و باعث وحدت شیعیان شد و در عراق و مناطق مختلف به عالم آل محمد شهرت یافتند.

آیت الله ناصری به تشریح ارزش پیاده روی پرداخت و گفت: پیاده روی یک سفر جسمانی نیست و سفر جان و روح است و خلوص نیت در این سفر یک اصل است.

وی با بیان اینکه این اقدام شبیه به کار امام رضا (ع) است، زیرا در مسیر به ترویج دین پرداخته می‌شود خاطر نشان کرد: این حرکت با پای پیاده و با مرام امام رضا (ه) همراه است و باید سعی شود در طول مسیر با اخلاق و کردار مناسب، اهداف دین را گسترش داد.

امام جمعه یزد بیان داشت: لحظه به لحظه این راه با عنایت امام رضا (ع) همراست و اگر در این مسیر اخلاص و توکل بخدا و کار برای خدا باشد در برابر شیطان پیروزید.

آیت الله ناصری بر لزوم آموختن درس خداشناسی در این سفر تاکید کرد و گفت:در این سفر زادوتوشه بگیرید و آداب زیارت داشته باشید و درس خداشناسی را از یاد نبرید.

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد، امام جمعه بافق و جمعی از مسوولان شهرستان بافق با حضور در کاروان پیاده بیت الرضا (ع) بافق در ساغند، با آنان دیدار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار