ريیس اداره تأمین اجتماعی ابرکوه با اشاره به پوشش 62 درصد جمعیت اين شهرستان از خدمات بيمه‌اي اين سازمان، اعلام كرد: مشمولان مستمری تامين اجتماعي در مجموع ماهيانه دو ميليارد و 160 ميليون تومان مستمري دريافت مي‌كنند.
کد خبر: ۶۳۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 29 July 2018

«عباس حمیدی زاده» با بيان اين كه تعداد افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان معادل 77 درصد از کل جمعیت اين استان است، اظهار كرد: استان يزد از این نظر بالاترین ضریب پوشش بیمه‌ای را در میان استان‌های كشور به خود اختصاص داده است.

وي افزود: شهرستان ابرکوه نيز داراي 23 هزار نفر بيمه شده تامين احتماعي اعم از بیمه شده اصلی، تبعی و مستمری‌بگیر دارد كه 62 درصد جمعیت شهرستان را شامل مي‌شوند.

به گفته اين مسئول، در حال حاضر شهرستان ابركوه داراي دو شعبه تامين اجتماعي شامل شعبه اصلی در شهر ابرکوه و شعبه شهر مهردشت كه تنها دو روز در هفته خدمات ارائه مي‌دهد، است.

وی با بیان این که در استان یزد روزانه 3 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: بر طبق آمار سال 96 در ابرکوه اين رقم در ماه دو میلیارد و 160 میلیون تومان است كه بدون حتي یک روز تأخیر پرداخت شده است.

ريیس تأمین اجتماعی ابرکوه با تأکید بر غیرحضوری شدن کلیه خدمات تأمین اجتماعی، خاطرنشان كرد: سال گذشته در ابركوه 11 هزار و 161 مورد لیست ارسالی از طرف کارفرمايان به صورت غیرحضوری ارائه شده است كه منجر به كاهش 95 درصد حضور مردم در این حوزه شده است.

وي ادامه داد: ابلاغ‌ها نیز 65 و در مورد تعداد برگه‌های پرداخت صادره بیمه‌شدگان نیز شاهد کاهش 98 درصدی مراجعات حضوری در شهرستان ابركوه هستيم.

حمیدی‌زاده از اجرای دو طرح تامين اجتماعي در آینده نزديك خبر داد و گفت: طرح پرونده الکترونیک و سلامت‌کارت از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار سازمان قرار دارد و با عملیاتی شدن آنها ضمن این که امور بیمه‌شدگان به شعبه خاصی محدود نمي‌شود، صرفه‌جويي خوبي در هزينه، وقت و انرژي متقاضيان خدمات سلامتي خواهد شد.

«محمدرضا بصیری» ريیس درمانگاه تأمین اجتماعی ابرکوه نيز گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی از سال 91 در ابرکوه آغاز به کار کرده اما ساختمان جدید آن از اسفند 96 راه‌اندازی و در اردیبهشت همان سال نيز افتتاح شده است.

وي ابراز كرد: چارت سازمانی سابق درمانگاه ابرکوه مشمول دو پزشک عمومی و یک دندان‌پزشک بود که این چارت با دو نوبت شدن كار درمانگاه از اول مهرماه تغيير كرده و و اكنون عملاً با سه پزشک عمومی و دو دندان‌پزشک از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند.

بصيري با تأکید بر این که تمام خدمات درمانگاه اجتماعی به صورت رايگان به افراد تحت پوشش ارائه مي‌شود، افزود: با توجه به جمعیت بیمه‌ای 23 هزار نفری در ابرکوه، سال گذشته 27 هزار مورد ویزیت از سوي اين درمانگاه انجام شده و به طور متوسط روزانه 130 نفر از خدمات اين درمانگاه بهره‌مند مي‌شوند.

ريیس درمانگاه تأمین اجتماعی ابركوه عنوان کرد: هم‌اکنون مردم از فضای فیزیکی درمانگاه رضایت کامل دارند و می‌توان گفت كه بیشترین انتقاد پیرامون کمبود پزشک و همچنین نبودن برخی داروها، در داروخانه است.

به گفته بصيري، با وجود این که هم‌اکنون به 90 درصد از نیازهای دارویی بیمه‌شدگان پاسخ گفته می‌شود اما به علت محدودیت در سطح‌بندی داروخانه، برخی داروها را نمی‌توانیم ارائه کنیم.

بصیری همچنین یادآور شد: هم‌اکنون کلیه شوراها و کمیسیون‌های پزشکی در درمانگاه ابرکوه برگزار می‌شود و دیگر نیازی نیست افراد برای این امر به مرکز استان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار