مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:سال گذشته در بخش دولتی ۲۰ هزار و ۴۴۴ نفر و در بخش آزادنیز ۲۰ هزار نفر آموزش مهارت را دیده‌اند.
کد خبر: ۶۳۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 26 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، یاور محمدی در نشست خبری خبرنگاران که در سازمان فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد افزود:استان کرمانشاه دارای توانمندی و پتانسیل‌هایی بالایی دارد که می‌تواند از آن در راستای اشتغالزایی بهره برد.

وی ابراز داشت:متاسفانه در کشور ما مهارت آموزی در اولویت کاری قرار ندارد، لذا برای رشد فرهنگ مهارت آموزی نیاز به یک همت جمعی است تا این فرهنگ در جامعه به یک ارزش تبدیل شود.

ایشان خاطر نشان کرد:در سطح استان ۲۲ مرکز آموزش رسمی مهارت آموزی داریم که  ۱۸ مرکز آن فعال اند و ۲۳۵ آموزشگاه آزاد مهارت آموزی نیز در سطح استان در حال فعال هستند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت:۹ هزار و ۲۶۵ نفر در کارگاه‌های شهری، ۲ هزار و ۴۴۹ نفر در کارگاه روستایی و یک‌هزار و ۷۲۶  نیز زندانی دراستان آموزش فنی و حرفه‌ای رایاد گرفته اند.

محمدی تصریح کرد:در محلات حاشیه شهر‌ها بویژه در شهر‌های کرمانشاه، هرسین، جوانرود، اسلام‌آبادغرب و سنقر ۹۳۲ نفر آموزش مهارت فرا گرفته اند.

وی افزود:طبق تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه‌های رازی و آزاد اسلامی داریم،۹۴۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه‌ها در دوره‌های عملی واحد‌های خود را در کارگاه‌های این اداره کل گذرانده‌اند.

به گفته این مسئول؛ مهارت آموزی در پادگان‌های نظامی اجباری شده که در این راستاافرادی که دوره نظام وظیفه خود را در پادگان می‌گذرانند باید دوره‌های مهارت آموزی که در پادگان‌ها نیز بر اساس مکان و امکانات برگزار می‌شود را بگذرانند که طی سال گذشته طبق تفاهم نامه‌ای که با سپاه، ارتش و نیروی انتظامی داشتیم، هزار و ۳۸۴ نفر آموزش دیده اند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:برای فعالیت ۴۵۰ کارآموز در محیط واقعی کار، آموزش دوره کارآموزی به هزار و ۳۸۱ نفر در حوزه اصناف و مهارت آموزی به ۴۵۷ نفر از معتادین درحال بهبود در کمپ ماده ۱۶؛ آموزش در مناطق محروم  را از دیگر اقدامات اداره کل فنی و حرفه‌ای در سال گذشته برشمرد.

وی با تاکید کرد:مخاطبین ما برای آموزش مهارت نسل جوان هستند، ونسل جوان خلاقیت بالایی دارند که باید با مهارت آموزی از آن استفاده شود.

محمدی با اشاره به  آموزش اقشار آسیب پذیر  در استان افزود:سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ نفر از اقشار آسیب پذیر در استانآموزش مهارتی دیده اند و امسال نیز امیدواریم بتوانیم به  ۵ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دهیم.

وی گفت:میزان تعهد آموزش مهارتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برای سال ۹۷، سه میلیون و ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش اعلام کرد مشخص شده که به منظور توجه بیشتر به امر کیفی سازی آموزش‌ها باعث شده این رقم به نسبت سال گذشته کاهش داشته باشد.

وی اظهار داشت:با توجه به وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه سال گذشته بسیاری از کارگاه‌ها و تجهیزات ما آسیب  و خسارت فراوانی دید و استانداری قرار شد اعتباراتی را در راستای ترمیم و بازسازی این کارگاه‌ها در اختیار این اداره‌کل قرار دهد.

 به گفته این مسئول، نیاز مناطق زلزله زده کرمانشاه به نیروی کار آموزش دیده و استفاده از نیرو‌های بومی است در این راستا اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بحث آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در این مناطق را شروع کرده و تعدادی از نیرو‌های آموزش دیده خود را برای فعالیت در این مناطق معرفی کرده است.

 محمدی در پایان  گفت:باید در راستای کیفی کردن آموزش‌ها و هدایت آموزش‌های متناسب با ظرفیت اقتصادی استان باید گام برداشته شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار