رئیس انجمن فیزیوتراپیست استان فارس از معوقات بیمه‌ها و عدم افزایش تعرفه فیزیوتراپیست‌ها گلایه کرد و گفت: بسیاری از مراکز فیزیوتراپی به مرز ورشکستگی و تعطیلی رسیده‌اند.
کد خبر: ۶۳۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 24 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی شیراز احمد موذن‌زاده از وضعیت و شرایط دشوار فیزیوتراپیست های استان خبر داد و اظهار داشت: تعرفه فیزیوتراپی در سه سال گذشته کمتر از 10 درصد رشد داشته است و در سال 97 نیز که میزان افزایش تعرفه به صورت گلوبال 5 درصد بود، این میزان برای رشته ما چیزی کمتر از 2 درصد در نظر گرفته شد.

وی گفت: این میزان با احتساب هزینه‌های ثابت و سرباری در بخش خصوصی به هیچ وجه قابل قبول و منطقی نیست و از طرفی نیز معوقات طولانی مدت بیمه‌ها که در برخی موارد به بیش از 10 ماه می‌رسد، بسیاری از مراکز فیزیوتراپی را به مرز ورشکستگی و تعطیلی کشانده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپیست استان فارس با اشاره به بخشنامه بیمه سلامت مبنی بر عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت همگانی از بیماران در مراکز خصوصی استان عنوان کرد: اگر مقرر شده است که از این بیماران به علت عدم پرداخت حق بیمه، پذیرش در مراکز خصوصی صورت نپذیرد پس چرا سازمان بیمه سلامت برای این افراد دفترچه خدمات درمانی صادر کرده است!؟ و آیا مگر می‌شود برای گروهی دفترچه خدمات درمانی صادر کرد و آنها را از دریافت خدمات منع کرد؟!

سید مصطفی سیدتاش عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی فارس نیز از مشکلات موجود با بیمه نیروهای مسلح خبر داد و عنوان کرد: بیمه نیروهای مسلح خلاف مصوبه‌های شورای عالی بیمه به صورت یک جانبه اقدام به درجه‌بندی مراکز و سطح‌بندی خدمات فیزیوتراپی کرده است و براساس درجه‌بندی خود هزینه‌های ارائه خدمات درمانی را به همکاران ما می‌پردازد که این موضوع علاوه بر تخلف قانونی از مصوبات شورای عالی بیمه سبب می‌شود تعرفه خدمات با تعرفه‌ای بسیار پایین‌تر از نرخ مصوب صورت گیرد.

وی گفت: انجمن فارس علاوه بر اعتراض نسبت به این موضوع و با پیگیری‌های مستمر و برگزاری چندین جلسه با مسئولین ذی ربط در صدد رفع این مشکل و حذف درجه‌بندی مراکز و سطح‌بندی خدمات فیزیوتراپی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار