مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گزارشی در خصوص خشکی تالابها و چشمه های اصلی در استان نداشتیم.
کد خبر: ۶۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 24 July 2018

به گزراش تابناک به نقل از مهر،فریدون یاوری اظهار داشت: بر اساس گزارشات دریافتی با توجه به قرارگیری در فصل تابستان کاهش میزان آبهای سطحی و دبی چشمه ها، سرابها و تالابها طبیعی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود:تاکنون گزارشی در خصوص خشکی تالابها و چشمه های اصلی نداشتیم باید دید بعد از این، شرایط طبیعی چگونه است.

وی بیان کرد: خشک شدن تالابها و سرابها حاصل فاکتورهای مختلف از جمله خشکسالی یک دهه اخیر و برداشتهای بی رویه از منابع آب سطحی و زیر زمینی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر فصل کاشت و آبیاری نیست و برداشت آب در مقطع زمانی فعلی برای کار کشاورزی به شکل آبیاری صورت نمی گیرد اما فرهنگ سازی برای پرهیز از برداشتهای بی رویه در فصل برداشت امری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید با این مقوله آشنا شوند که در فصل مربوطه برداشت بی رویه تا چه اندازه در خشک شدن تالابها و چشمه ها و آثار باقیمانده در محیط زیست و برهم خوردن تعادل محیط زیست موثر است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی زیست محیطی افزود: اطلاعاتی که از سمت سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مسئول در بحث گزارشهای مربوط به پایش منتشر می شود در تصمیم گیری و برنامه ریزی بسیار موثر است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار